Powerkit - Steg II AVAMC

• Thread starter Thread starter SGF
  • Start date Start date

SGF

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Hoj
gsxf 650-08*såld* gsxr 1000-09*såld* yz426f-01*såld*,Honda 450-05
Hej..
Var över till Avamc förra veckan och prata lite om att bänka hojjen m.m.
Fick förslaget att välja deras "POWERKIT 1" (http://www.avamc.se/produkter/produc...apgsxr1000-09/)

Är det någon av er som lämnat in eran hojj hos avamc för dessa saker?

Pratade med en av killarna angående garanti som är på mc:en för 5år om denna nu försvinner vid eventuellt fel, fick svaret av dom att man tar "problemet" genom dom så ska allt lösa sig utan några svårigheter.

Hojjen är en suzuki gsx-r 1000-09

Angående deras "PowerKit" så har jag ingen erfaranhet, dvs ingen kommentar.

När det däremot kommer till skitsnacket ang din garanti så passa dig för sådana uttalanden. Får du inte detta nedskrivet på ett avtal så kan du lika gärna glömma din 5 års garanti. Garantin kommer inte från handlaren utan från de som är innan i ledet.

Jag har ett exempel från min gamla Hayabusa som servades på en Suzuki verkstad. Vid 100mils service sattes det dit ett pirat oljefilter för att spara ca 70kr, det tyckte handlaren det var värt att riskera en kund på...detta uppmärksammades på 600mil servicen och jag ringde KGK för att fråga om detta påverkade min garanti.

KGK's svar var förståss att handlaren skulle ta ansvar eftersom han inte följt riktlinjerna från Suzuki och han skulle då stå för de ev kostnader som ett oljefilter ras skulle kunna kostat. Nu hände det inget med min motor under denna tid så jag klarade mig MEN hade min motor skurit och felet kunde härledas till pirat filtret så hade jag hamnat i kläm mellan handlaren och KGK i deras tjafsande om vem som skulle pynta reparationen. Du kan ju tänka dig hur snabb en sån process skulle bli....

Om du eller nån handlare monterar någonting som INTE är godkänt av Suzuki för allmänt bruk så räkna med att din garanti mot Suzuki är rökt om det kommer fram att just delen är orsaken till ditt garanti problem.

/J

Last edited:
Angående deras "PowerKit" så har jag ingen erfaranhet, dvs ingen kommentar.

När det däremot kommer till skitsnacket ang din garanti så passa dig för sådana uttalanden. Får du inte detta nedskrivet på ett avtal så kan du lika gärna glömma din 5 års garanti. Garantin kommer inte från handlaren utan från de som är innan i ledet.

Jag har ett exempel från min gamla Hayabusa som servades på en Suzuki verkstad. Vid 100mils service sattes det dit ett pirat oljefilter för att spara ca 70kr, det tyckte handlaren det var värt att riskera en kund på...detta uppmärksammades på 600mil servicen och jag ringde KGK för att fråga om detta påverkade min garanti.

KGK's svar var förståss att handlaren skulle ta ansvar eftersom han inte följt riktlinjerna från Suzuki och han skulle då stå för de ev kostnader som ett oljefilter ras skulle kunna kostat. Nu hände det inget med min motor under denna tid så jag klarade mig MEN hade min motor skurit och felet kunde härledas till pirat filtret så hade jag hamnat i kläm mellan handlaren och KGK i deras tjafsande om vem som skulle pynta reparationen. Du kan ju tänka dig hur snabb en sån process skulle bli....

Om du eller nån handlare monterar någonting som INTE är godkänt av Suzuki för allmänt bruk så räkna med att din garanti mot Suzuki är rökt om det kommer fram att just delen är orsaken till ditt garanti problem.

/J

Tack för lång och utförligt uttalande:tummenupp.
Är textat och nedskrivet som gäller då utifall man lämnar in hojjen för detta. men som du även nämner i ditt exempel ett pirat filter, När det gäller avgassystem m.m så kan det monteras bort vid eventuellt strul innan denna "synas" av försäkringsbolaget? Det var en förklaring jag fick av dessa grabbar från A*amc att skulle något strula bara lämna den till dom så monterar dom tillbaka till orginal. Kändes väl inte riktigt fullt ut seriöst trots allt :huvet

Tack för lång och utförligt uttalande:tummenupp.
Är textat och nedskrivet som gäller då utifall man lämnar in hojjen för detta. men som du även nämner i ditt exempel ett pirat filter, När det gäller avgassystem m.m så kan det monteras bort vid eventuellt strul innan denna "synas" av försäkringsbolaget? Det var en förklaring jag fick av dessa grabbar från A*amc att skulle något strula bara lämna den till dom så monterar dom tillbaka till orginal. Kändes väl inte riktigt fullt ut seriöst trots allt :huvet

Som jag sa, handlaren står inte för din garanti det gör KGK. Tänk på det...

OM du kan få en 5 års garanti med handlaren så är det kanon, då kan dom göra vad dom vill och du är alltid "safe".

/J

jag är grymmt nöjd med grabbarna på ava mc.. hade en massa strul med min hoj. ringde till de och bad om hjälp då det var bråttom för att jag skulle iväg på en bandag.. så de bad mig komma in med hojen så skulle de ta en titt o se va de kunde hitta.. dagen efter ringde de och sa att de hade hittat felet och att det nu var åtgärdat.. vilket var en otrolig lättnad. Fick så bra service av de att jag även drog dit för att kitta upp hojen med pc5.. så jag rekomenderar ava mc starkt p.g.a deras snabba och grymma service..

Hojen mår inte så dåligt nu heller med sina 192hk::D:D :banana

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard