Köpa luftningsnippel bromsok brembo monoblock

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Har en lagom skadad bromsnippel på ett av mina bromsok på en Aprilia RSV1000R -02, men vet inte riktigt hur jag får tag i en sådan utan orimlig fördröjning i Sverige.

Någon som vet vad det är för dimensioner samt längd på gängan så jag kan ersätta med saker som inte har italiensk prislapp? Eller för den delen vet om någon i N.Ö. Skåne som säljer dessa och har hemma?

Ta med nippeln till mekonomen el likande och jämför gängan med dom dom har.

Ta med nippeln till mekonomen el likande och jämför gängan med dom dom har.

Vill helst inte göra det då jag föredrar att ha hojen i ett stycke. Tycker någon måste ha kunskap om gängan utan att behöva plocka isär och mäta.

Vill helst inte göra det då jag föredrar att ha hojen i ett stycke. Tycker någon måste ha kunskap om gängan utan att behöva plocka isär och mäta.

Vad är problemet, är du rädd att tappa bort den?:va Nippeln ska ju ändå ur oket, gör som ulfij säger då löser det sig säkert för en tia eller så.

Vad är problemet, är du rädd att tappa bort den?:va Nippeln ska ju ändå ur oket, gör som ulfij säger då löser det sig säkert för en tia eller så.

Hojen står i förvar 25 mil bort, det är problemet. Jag föredrar att arra saker att ha med mig när jag ska skruva.

M6x1 15mm är den vanliga Brembo dimensionen på nippeln men Monobloc och dyl raceok kan ha annan dimension....

Menar du monoblocken som sitter orginal på Ducati 1098/1198?

/J

Jag har fått indikationer på att jag kanske benämt bromsoken fel i tron att de som sitter standard heter "monoblock". Det är hur som helst de originalmonterade Brembo-oken som sitter på R-modellen jag har, mina gamla bromsbelägg ser ut så här: http://wintermute.csbnet.se/~zilog/brembo_belagg.jpg

När jag hade loss den senast jag skruvade tyckte jag bestämt att den var grövre än de M7 jag har på bilen, men får väl helt enkelt hoppas jag hinner ta loss nippeln och dra till Mekonomen nästa gång jag får händerna på hojen.

Jag har fått indikationer på att jag kanske benämt bromsoken fel i tron att de som sitter standard heter "monoblock". Det är hur som helst de originalmonterade Brembo-oken som sitter på R-modellen jag har, mina gamla bromsbelägg ser ut så här: http://wintermute.csbnet.se/~zilog/brembo_belagg.jpg

När jag hade loss den senast jag skruvade tyckte jag bestämt att den var grövre än de M7 jag har på bilen, men får väl helt enkelt hoppas jag hinner ta loss nippeln och dra till Mekonomen nästa gång jag får händerna på hojen.

Om det är standard oken så sitter väl luftningen i samma banjo som slangen från pumpen, finns det ingen som har en komplett banjo i närheten? Gängan i oket är iaf M10X1.

/J

Om det är standard oken så sitter väl luftningen i samma banjo som slangen från pumpen, finns det ingen som har en komplett banjo i närheten? Gängan i oket är iaf M10X1.

/J

Sitter inte i samma ingång, lustningsnippel och banjo har sina egna ingångar på oket. Tror det är på 03:ans radiella ok som luftnippeln integrerades i banjon.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!