Full kontroll

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Har inte sett denna tidigare...

Rätt hårigt rakt igenom :näsblod

[YOUTUBE-ID]mK4dUthIqpk[/YOUTUBE-ID]

Det där är väl ett klipp från Grekland om jag minns rätt. Det är ju rätt hårigt hela landet - full kontroll och stabilt, som hugget i granit.

Man undrar ju vad han har för däck? Eller är det regn och nollgradigt? Eller har han bara bakbroms?

Filmen är ca.8år gammal o vägarrna i Aten är så pass kassa att det spelar ingen stort roll vilken sorts däck man kör,man maste kunna använda bakbroms då blockeringen av frambroms är ingen ide :)

Full kontroll vet jag inte om jag tycker..

Förlåt att ironin inte framgick :)

Den killen kan ju inte längre finnas på denna jord om klippet är 8 år gammalt som nån sa....

Filmen är ca.8år gammal o vägarrna i Aten är så pass kassa att det spelar ingen stort roll vilken sorts däck man kör,man maste kunna använda bakbroms då blockeringen av frambroms är ingen ide :)

Och med dålig menas de att asfalten är så sliten att de inte blir nån friktion utan de mer är som att köra på teflon?

Last edited:
Som att köra på telfon, den är blank mer eller mindre. Va på Zakynthos i sommras och hyrde scooter det var fan ett helvete för det det va inte mycket till grepp helt jävla blankt på vissa områden. Dom räfflade asfalten med maskiner på dom kurviga partierna i bergen t.ex.

Som att köra på telfon, den är blank mer eller mindre. Va på Zakynthos i sommras och hyrde scooter det var fan ett helvete för det det va inte mycket till grepp helt jävla blankt på vissa områden. Dom räfflade asfalten med maskiner på dom kurviga partierna i bergen t.ex.

hahah spännande :D

verkligen, kör ju sidleds under halva filmen:va

om nu filmen är från grekland kan jag erbjuda följande förklaring.

asfalt "blöder" dvs att "oljorna" flyter upp, när det blir för varmt.
så sker i sverige och även i grekland.
detta gör att "stenen" i asfalten inte längre är längst upp och att man då helt enkelt får ett lager med tjärliknande matrial (oljor) längst upp.

Det betyder att under vissa timmar på dagarna är det halt som snor på vägarna och såfort man drar på så svansar man.
samma gäller givetvis när man bromsar.

Greker...

Som den grek jag är kan jag bekräfta att detta är Athen och om jag inte tar helt fel på film var killen som körde samtidigt chefredaktör på motsvarande grekiska "MC-nytt" :gnissla
Han lirade in filmen och skickade med den i tidningen som nåt slags extramaterial, har för mig det blev ett rabalder om det senare.

Det någon förklarade ang asfalten stämmer bra. Spenderar mer eller mindre varje sommar där nere och har lärt mig hur väghelvetet fungerar. Värmen där nere är ju hyfsat annorlunda mot här och asfalten blir liksom blanksliten med nån slags yta motsvarande den på Gillingebanan. Bara man spottar på vägen så blir det snorhalt. Jobbigt men sant.

Ett annat klassiskt grekklipp är detta :tummenupp

http://www.youtube.com/watch?v=Rke87Cl6We8

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back