TheViktor
Ny medlem
Vad var det för klantarslen som hade styr över safetycaren under Rookie 600 racet på anderstorp idag?
Det kunde gått riktigt illa..
Det kunde gått riktigt illa..
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En kille blev även påkörd bakifrån fort som fan så han for av hojen som pinade vidare utan förare. Hoppas att det inte blev några allvarligare skador bara.![]()
Ja, jag kom av mig lite när jag såg Hampus och en annan kille i lecahavet i första kurvan, och sen kommer man ut på rakan och ser förödelsenJag kom längre ner i klungan och det var en hemsk syn att se killarna ligga mitt på rakan. Stackare, måste varit livrädda för att bli påkörda av alla rookies. Den krachen dämpade racelusten rejält... Usch!
Jag undrar också hur det gick för killarna. Hörde någon säga att den ene bröt nyckelbenet + lite småblesyrer medan den andre var sämre däran. Någon som vet?
Mycket bra!Jag skickade just in en rapport om olyckan till svemos roadracingsektion dvs; Per Träff, Rickard Sthillert och Fredrik Hansson för att de ska veta vad som hänt.
Jag skickade just in en rapport om olyckan till svemos roadracingsektion dvs; Per Träff, Rickard Sthillert och Fredrik Hansson för att de ska veta vad som hänt. Så här skrev jag:
...
Magnus Mossberg
#22 Rookie 600
Jag skickade just in en rapport om olyckan till svemos roadracingsektion dvs; Per Träff, Rickard Sthillert och Fredrik Hansson för att de ska veta vad som hänt. Så här skrev jag:
Jo det är sant det du skrivet.. Men det är inte första gången fet händer i rookie.. Det är inte bara klant arslen till SC. även dom som soppa i i smeten..kan för i helvete inte titta på framskärmem när dom kör...måste titta långt fram
Mycket bra o sakligt skrivet.
Tråkigt att funktionärs misstaget fick så svåra konsekvenser.
Ett problem kan vara kommunikationsproblem mellan olika funktionärer på en "dålig radiokanal" där mycket info skall utbytas på en kort tid. Om detta skall fungera perfekt i alla lägen krävs en mycket god radiodesiplin och mycket god träning med väl fastställda procedurer likt flygets trafikledningssystem.
Tror att enda sättet att få hela maskineriet att fungera perfekt i alla lägen är övningar likt räddningstjänsten eller försvaret
.
Jag har funderat en del under dagen, SC får ju köras om om de inte visar ledarens nr, var SC i racelinjen eller åkte den väntandes på flygrakans vänsterkant? Kan det vara så att ledaren slog av på gasen fast detta inte var ett måste? Visst är det så att ledaren ska stanna bakom SC men inte utan att det visas.
Jag vill på intet sätt hänga ut någon förare, vill bara lyta en tanke jag fått under dagen. Jag har körts SC här tidigare och då har vi följt vänster kant och släppt fältet ett varv, påstår inte att detta på något sätt ärstandard...
Andreas
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |