Fast för fortkörning, lämp?

1wheeldrive

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2010
Hoj
2007 KTM 990 Superduke
Hallå och god kväll!

Åkte ganska nyligen för fortkörning med bilen, och nu kom jag tänka på hur det är med körkortstillståndet då jag övningskör för mc. Att dom drar in körkortet efter 3 prickar vet jag, men hur mycket tål körkortstillståndet?

Kör naturligtvis lugnare nu, men vill ändå veta hur ömtåligt körkortstillståndet är :)

MVH

åkte oxå fast för ett par veckor sen med bil... övningskör för mc... men frågade polisen som gav mig böterm o han sa att jag inte behövde oroa mig om jag inte FORTSATTE få fortkörningsböter.. så du kan va lugn.,,,
och kör lugnt ;)

åkte oxå fast för ett par veckor sen med bil... övningskör för mc... men frågade polisen som gav mig böterm o han sa att jag inte behövde oroa mig om jag inte FORTSATTE få fortkörningsböter.. så du kan va lugn.,,,
och kör lugnt ;)

Haha okej, jag har faktiskt lugnat ner mig några km/h nu, körde ständigt 20 km/h över gränsen tidigare, förutom på 30- och 50-sträckor :hoppa

Men är det samma som med körkortet, alltså att om man åker 3 gånger så klipper dom körkortstillståndet också? :va

Haha okej, jag har faktiskt lugnat ner mig några km/h nu, körde ständigt 20 km/h över gränsen tidigare, förutom på 30- och 50-sträckor :hoppa

Men är det samma som med körkortet, alltså att om man åker 3 gånger så klipper dom körkortstillståndet också? :va

Han sa till mig att det krävs några ggr (förmodligen3 då) sen tar dom upp en för utredning för att kolla om man är lämplig för att behålla sitt körkort/tillstånd

Han sa till mig att det krävs några ggr (förmodligen3 då) sen tar dom upp en för utredning för att kolla om man är lämplig för att behålla sitt körkort/tillstånd

Aha, har inte DireCkt planerat att åka fast fler gånger, men kan vara bra att veta :) Tack för svaret! :tuttar

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!