R1 och R6-tråden!

MAN BLIR FÖRBANNAD :mad:
Så inni! Dessutom kändes det lite osejf att fylla svavelbös rätt ner i batteriet. Men men, med schuttsbrillen och handschuen blev det bra. Tror jag.

Nojar som fan över min packbox/dämparrenovering. När jag komprimerar gaffeln genom att trycka, rycka och dra fuktas benen lite efter ~20-30 komprimeringar. Kan det vara den oljan som jag fuktade packboxarna med som troligtvis dras med ner på benet, eller bör jag noja att det inte står rätt till? Bytet av boxar gjordes med övervakning/tillsammans med Lawner, som är en fena på det där, så det borde ju vara rätt...

Aja, när väl provturen är avklarad lär jag få svaret. Lär ju även få svaret gällande om kopplingskåpshelvetet sitter rätt. :gnissla
 
Fy jefla va lätt det är att skruva Yamaha jämfört med förra hojen SuperDuke R. Det går inte ens att jämföra! Spec. nu när man har racehoj och inte behöver va så pedantiskt rädd om allt heller. Från att jag kom ner i garaget till att hojen stod på mekbänken igen tog det nästan precis 20min.. Vad hände? Byte av bromsbelägg. Väldigt bekvämt med något så lättmekat må jag säga :imponerad

passa sig säften.. inte prata skit om Hertigen... han kommer söka upp dig och jaga dig i dina drömmar då.. :D
 
Hej alla.

Funderar på att köpa en R6.a modell -00. Runt 2000 mil.

Det som skrämmer mig är växellådorna och 2.an som verkar hoppa ur ofta.

Är detta något jag behöver oroa mig för? Tycker annars att R6.an är sjukt snygg och verkar vara en bra maskin.

Vore tacksam för svar då jag tänkte köpa en hoj ganska omgående.

Mvh
 
Eloxering

Jag lämnade in mina Roth Industries Velocity stacks på guldeloxering.
Mobilbild, men man får en uppfattning iallafall.

Resultatet är jag väldigt nöjd med. Belox eloxering i Västberga får en eloge!
 

Bifogat

  • bild.jpg
    bild.jpg
    108.2 KB · Visningar: 49
Hej alla.

Funderar på att köpa en R6.a modell -00. Runt 2000 mil.

Det som skrämmer mig är växellådorna och 2.an som verkar hoppa ur ofta.

Är detta något jag behöver oroa mig för? Tycker annars att R6.an är sjukt snygg och verkar vara en bra maskin.

Vore tacksam för svar då jag tänkte köpa en hoj ganska omgående.

Mvh
Växellådsproblemet med att tvåan hoppar ur är mer vanligt på R1 än på R6, om det nu kan anses som vanligt...

En R6 är ett ganska harmlöst köp (om man inte satsar på en an-strimmad SSR6 som jag hade), bara att kolla på de vanliga sakerna såsom slitdelar, historik (om det finns), allmänt skick och framförallt PRIS! Såg någon tidig 00-01a på annonsdelen som låg på 49kkr, horribelt!

Lycka till!
 
Justering styrlager,behövs momentnyckel eller klarar man sig på skruvvana?

Kollar man boken så ska det först dras med (tror)54nm,släppas av helt och dras med 14nm men att dra med ungefär 15nm på känn går ju om det inte är livsviktigt för lagrens livslängd.

Måste jag handla på mig en specialhylsa och momentdra eller?
Jag har bytt gaffelkrona så lagren har varit ur helt.

Henrik

Gör ett försök till med denna.

Henrik
 
Växellådsproblemet med att tvåan hoppar ur är mer vanligt på R1 än på R6, om det nu kan anses som vanligt...

En R6 är ett ganska harmlöst köp (om man inte satsar på en an-strimmad SSR6 som jag hade), bara att kolla på de vanliga sakerna såsom slitdelar, historik (om det finns), allmänt skick och framförallt PRIS! Såg någon tidig 00-01a på annonsdelen som låg på 49kkr, horribelt!

Lycka till!

Tack så mycket för svaret! Jag misstänkte det du säger, att det är vanligare på R1.orna.

Ja, den för 49'000 är högt prissatt. Men det blir han väl varse om när efterfrågan inte matchar hans pris.

Mvh
 
Tycker det är rätt nice att min söta GammelRetta håller sig så sjukt högt i pris, har ju stigit i värde sen ja köpte den för 3 år sen :D
Min har nog fan också stigit i värde efter att jag fixat och grejat med den.

Kommer nog att behålla den några år och se vad som händer med affektionsvärdet kontra det faktiska värdet. :)

:retro

Tack så mycket för svaret! Jag misstänkte det du säger, att det är vanligare på R1.orna.

Ja, den för 49'000 är högt prissatt. Men det blir han väl varse om när efterfrågan inte matchar hans pris.

Mvh
Låter bra!

Spontanköp inte bara för att du vill ha en hoj just idag. Fnula, pruta, jämför och tjôta, så hittar du nog den rätta till slut!

:tummenupp
 
Last edited:
:retro

Låter bra!

Spontanköp inte bara för att du vill ha en hoj just idag. Fnula, pruta, jämför och tjôta, så hittar du nog den rätta till slut!

:tummenupp

Ja, precis, jag har ingen panik, men tittat ut några lämpliga hojar. Nu ska jag bara åka och titta och bestämma mig för en lämplig =)

Tack för bra svar och trevligt bemötande! :)
 
Va ska man tänka på när man tittar på r6a run 2000 modellen? aldrig känt någon som har ägt en så vet inte riktigt:D Tänkte ta mig en titt på denna http://www.blocket.se/alvsborg/Yamaha_R6_Nyskick__Obs_2100mil_26922795.htm?ca=16&w=3 Några synpunkter ni inbitna människor har när ni ser denna? Glad för alla svar :D

Muuucke pengar vill han ha....tjejen fick 45 för sin -05a i inbyte mot en ny,lite skrapmärken men inget som behövde mer än lack.

Henrik
 
joo mycket pengar tycker jag med, men det går nog att göra något åt:P

Men tittar man på blocket så ligger alla runt det priset. Men de tappar väll inte så mycket i värde om man håller dom i samma skick?
 
Last edited:
Den hojjen har jag precis köpt :yoparty

Grattis! Då ses vi på vägarna runt Skövde då? :)
Men på bilden ser drivpaketet riktigt misskött ut, ta en noggrann titt på det & pruta om det är läge för ett byte av det!

Eller du kanske redan har hämtat bågen?
 
Hej alla.

Funderar på att köpa en R6.a modell -00. Runt 2000 mil.

Det som skrämmer mig är växellådorna och 2.an som verkar hoppa ur ofta.

Är detta något jag behöver oroa mig för? Tycker annars att R6.an är sjukt snygg och verkar vara en bra maskin.

Vore tacksam för svar då jag tänkte köpa en hoj ganska omgående.

Mvh

Jag har en 99:a och har inga problem!! Go for it..

Till 99% består marknadens kraschpuckar av den variant som innebär att man måste göra hål i kåporna. Det är inget du måste lämna in för att göra utan det räcker med att du måttar ut centrumet och sedan köper en hålsåg till din borrmaskin.

Lämnar du in det så räkna med uppåt en tusenlapp skulle jag tro.



Jaha, och sen då. Vad ska jag borra fast den i efter att jag sågat sönder kåpan? Känns som att man får lämna in den till någon.. :(
 
Last edited:
Grattis! Då ses vi på vägarna runt Skövde då? :)
Men på bilden ser drivpaketet riktigt misskött ut, ta en noggrann titt på det & pruta om det är läge för ett byte av det!

Eller du kanske redan har hämtat bågen?

Klart vi ses på vägarna! Vet att "skövde-gänget" åker lite då och då och tänkte hänga på när jag inte jobbar och så.

Drivpaketet är okej, nog bara bilden som får det att se lite slitet ut =)
 
Gör ett försök till med denna.

Henrik

Jag har inte momentdragit ett enda styrlager i hela mitt liv. Jag har dragit många kanske ska tilläggas. Det har gått finfint ändå. Styret ska kunna falla till ändläge mha en lätt knuff med framhjulet i luften. Går inte detta är lagret för hårt spänt eller defekt.

Skruvvana räcker.
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top