Var tar rören (luften) vägen? GSX-R 1100 -92

bakdäck

Sporthojsnörd
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Ducati Monster EVO 1100 2011
Det sitter individuella filter på min gsx, alltså är luftburk och SRAD rören mm borta, jag skulle vilja återställa till en vanlig luftburk med ett öppet filter.

Men som rubriken, var tar luften vägen på -92:ans 1100, jag har försökt att lista ut det på diverse sprängskisser, men får inte ihop det.

Gör de nån nytta? Är det värt besväret att leta reda på sådana också?

Bifogat

• Luftintag.JPG
    Luftintag.JPG
    25.6 KB · Visningar: 65
Ett ser ut att sluta under tanken och det andra går in i luftburken i framkant.

Om det gör någon skillnad har jag ingen aning om men går cykeln bra utan finns det liten anledning att bygga tillbaka.

Bifogat

• Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    81 KB · Visningar: 70
Jorå den går bra, men är lite blöddrig på låga varv, ska kolla lite på nålar och sånt i förgasarna och se om de är slitna först...

Är det orginalförgasare (CV-typ) så brukar det vara svårt att få till bestyckning utan luftburk så det kan förklara blöddret, sen sitter det kanske ett utslitet DynoJet kit i förgasarna som inte gör saken bättre.

De ena röret släpper ner luft mot ventilkåpan å den anda slutar i en gummistos i en tvärgående ramdel. De e absolut ingen "luffarturbo" som trycksätter luftburken.

Ja det sitter ett Dynojet kit på, så det ska jag se över. Fortpelle, gör det nån nytta eller kan man skita i dem?

Ja det sitter ett Dynojet kit på, så det ska jag se över. Fortpelle, gör det nån nytta eller kan man skita i dem?

Ja körde utan på min 750/1100R -91 å den gick inte speciellt varm för att ja tog bort dessa rör. Så ja kan rekomenda att lägga dom i en karong å glömma bort.

Kan inte låta bli, men kan bara rekomendra att leta på ett par Mikuni RS38 eller 40 om du vill få extra skoj :)

Jusstja, de e symtom på slitet eller mycket dåligt justerat dynojet du beskriver....

Jag misstänker att det är slitet, för det har nog suttit på ett tag, men det ska isär och kollas, är det oftast emulsionsrören det syns mest på eller nålarna?

Jag misstänker att det är slitet, för det har nog suttit på ett tag, men det ska isär och kollas, är det oftast emulsionsrören det syns mest på eller nålarna?

De e både nålar å e-rör som slits tyvärr, nästan som om nåljäveln fungerar som en fil i e-röret :näsblod

Oftast fungerar en R-1100 bättre med helt org. föggar, inställd i bänk utan dyno-junket...
De går ju att nästan återställa om du fick med org. sakerna till föggarna (nålar, munstycken, trottelfjädrar), utom de hål i botten av trottlarna som brukar va tvugna att borras upp vid dyno-jet montage.

inget följde med, så jag ska se över vad som kan tänkas behövas bytas, e rör är så förb... dyra bara. Jag har en original luftburk på g. Jag ska se vad jag får ihop och vad som måste göras.

inget följde med, så jag ska se över vad som kan tänkas behövas bytas, e rör är så förb... dyra bara. Jag har en original luftburk på g. Jag ska se vad jag får ihop och vad som måste göras.

Kolla priser med nån leverantör nere i Tyskland eller Holland, de kan va bra mycket bättre där. Eller om de finns på blocket, eller nån MC skrot har nån BST40 brygga som de inte suttit dyno-j i.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back