Besiktning ostrypt

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Tjena!
Har fått hem min cagiva mito 125a och den e strypt för tillfället och ska besiktas om exakt ett år,
så jag undrar då om ja stryper av den, och lämnar in den ostrypt kollar dom effekten och ger mig underkänt då?
måste ja strypa den igen för att kunna besikta?

Går OFTAST bra att besiktiga utan strypningar :)

Jag funderar själv på att bara rycka ut kontakten till avgasporten så borde den ju få lite mindre effekt... ska pröva detta någon dag nu i veckan, skulle vara bra om den stryper såpass mycket att den inte orkar dra ordentligt vid 7k å uppåt, någon som prövat?

Är du duktig på svets tar det ju inte lång tid att svetsa i en liten strypbricka :)

Annars kan man montera en varvtalspär, o begränsa max varvtalet om man vill.

eller altenativ montera en stryp plugg i insug eller begränsa så troteln ej rör sig fullt upp när man drar fullgas.

Last edited:
undrade bara om de gick igenom annars,
Men plugg i röret är de som gäller om ja ska besikta strypt får väl svetsa ditt lite lätt sen knacka ut skiten sen igen
varvspärr/blackbox är ju de sämsta som finns.. imo för att de sabbar tändningen

undrade bara om de gick igenom annars,
Men plugg i röret är de som gäller om ja ska besikta strypt får väl svetsa ditt lite lätt sen knacka ut skiten sen igen
varvspärr/blackbox är ju de sämsta som finns.. imo för att de sabbar tändningen

Jo klart det kan sabba tändnigen men vem har sakt att man ska ligga på varvbryt en längre stund :va

Jag har besiktat 2 ostrypta 125or, varav den ena (RG125f) dessutom hade trimpipa, dämpare, öppet luftfilter och några icke godkända miniblinkers i bak. De slog dock ned på blinkersna.

Observera att jag inte rekomenderar dig att göra som jag men jag har lyckats 2 utav 2 ggr. Slår de ned på att den är ostrypt antar jag att man måste reg.besikta den med strypsats monterad av legitimerad firma.

Det borde väl gå att bara strypa insugsröret till luftburken för enkelhetens skull?

usch de där med ombesiktning låter inte kul.. huvuden kommer ju rulla om farsan får reda på jag kör i 160 på vägarna..
får bli att svetsa en liten plugg och sätta i mynningen eller längre ner i headern sen dra ut avgasports kablen..

Nyheter
Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”