R6:a blöddrar , hjälp !

Hegg

Livsnjutare
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Yamaha R1 -07
Hej , har problem med min r6a 99 , den har en tendens att hacka och rycka när den är kall på låga varv , sen ibland går den inte rent , går inte varva ur utan den bara blödrar även när den är varm . Men sen kan den gå hur bra som helst och vara varvvillig ibland ! Någon som har en ide eller fundering om vad det kan röra sig om?

Jag har en idé, men den vill du inte höra.
Men försök att få den komptestad. Diffar det mer än tillåtet så blir det dyrt.

//P

Kan det vara så jävligt ? Men borde inte oljan va fylld med bensin ? , det är den itne iaf !

En sak i taget! Inte måla fan på väggen på en gång.

Har du gjort någonting åt hojen? Bytt avgasrör, luftfilter eller någonting annats? Sitter luftburken på?

När gjorde du rent förgasarena sist? Och luftfilter? Näe blev ventilerna justerade/kontrollerade sist?

Troligtvis räcker den med lite kärlek till förgasarna för att den ska gå bra. Toppa det med nya tändstift så kommer den Troligtvis att gå bra sedan.

Mats

En sak i taget! Inte måla fan på väggen på en gång.

Har du gjort någonting åt hojen? Bytt avgasrör, luftfilter eller någonting annats? Sitter luftburken på?

När gjorde du rent förgasarena sist? Och luftfilter? Näe blev ventilerna justerade/kontrollerade sist?

Troligtvis räcker den med lite kärlek till förgasarna för att den ska gå bra. Toppa det med nya tändstift så kommer den Troligtvis att gå bra sedan.

Mats
Tror jag hittat felet , den tänder inget eller väldigt svagt på 1ans cylinder , har försökt kolla gnistan , men får inte fram nån på varken 1an 2an eller nån med olika hattar osv , vad kan man lägga det emot för att se gnistan ? och måste alla andra hattar va ikopplade ?

Tror jag hittat felet , den tänder inget eller väldigt svagt på 1ans cylinder , har försökt kolla gnistan , men får inte fram nån på varken 1an 2an eller nån med olika hattar osv , vad kan man lägga det emot för att se gnistan ? och måste alla andra hattar va ikopplade ?

Ja, alla tändstiften måste jorda för att det ska bli gnista. Eller rättare sagt. 1-4 tillsammans och 2-3 tillsammans.
Ventilkåpan kan vara gränsfall att den jordar, då den ofta sitter med gummipackningar osv.

Mats

Ja, alla tändstiften måste jorda för att det ska bli gnista. Eller rättare sagt. 1-4 tillsammans och 2-3 tillsammans.
Ventilkåpan kan vara gränsfall att den jordar, då den ofta sitter med gummipackningar osv.

Mats

Okej tack , ska ut och prova nu med en gång ! Återkommer med hur det går och vad jag kommer fram till !

har kollat nu och den får gnista på 1an , hm behöver hjälp i felsökning ?
startat nu och satt ihop den , 1 av 3 så blöddrar den inte och varvar ut , tändstiften ser okej ut , men tänkte köra och köpa nya ändån och prova om det kan vara det !

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back