Intressant oljeläck, Speed Triple 955

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Detta är ett mysterium....

Under min högra framblinkers blir det fuktigt, känns & ser ut som motorolja.
Det märkliga är att det BARA är just UNDER blinkersen! :confused:
Oljekylaren ligger som synes på bilden strax under, om den hade läckt & sprutat en oljedimma hade det ju varit en logisk förklaring, men ALLT runt blinkersen är snustorrt! oljekylarens anslutningsslangar är snustorra....lacken på kylarskyddet bredvid blinkersen, torrt.
Körde 15 mil idag, ingen olja på stövel eller skinnställ.

Känns som det skulle ligga olja i blinkerhuset..men vafan skulle den göra där?? :D

Några intressanta idéer?

Bifogat

• LÄCK.JPG
    LÄCK.JPG
    131.1 KB · Visningar: 143
Öppna blinkersen och kolla!

Lite av det andra jag tänkte skriva:
It's a Triumph
Speed Criple
Speed Trouble

Kan inte vara något från gaffeln?

Då har det alltså kommit in olja bakvägen. Följ kablarna på baksidan av kåpan och se varifrån de är kladdiga.

Har aldrig någonsin hört talas om att det kommit in olja i en blinkers men nån gång ska väl vara den första. Min första tanke var att en packbox i gaffeln läcker, det är ju i början av säsongen, och fartvinden tryckt in den bakåt, ungefär i höjd med blinkersen, men det både låter och ser helt otroligt ut i text.

Kollat kablarna, ej kommit in bakvägen heller....ska bryta bort glaset & kolla...mystiskt!

PS. Mattias e elak....

Nop! torrt som fnöske, & inte kommer det från ngn bromsledning heller....

Kanske bara nån som tvättat frenetiskt med högtryck & fått in avfettning eller annat skit i blinkersen som under vintern reagerat med plasten & nu är på väg ut. Långsökt men det är ju en oljeläckande blinkers med....:D

En Triumph SKA väl läcka lite.....annars är det ju ingen Triumph.:D

Har lindat in hela skiten i papper & köra satan imorgon, då kan jag iaf se om det kommer innifrån eller utifrån, tack för alla tips! :tummenupp

Nu vet jag inte om det ser ut exakt så här på -01 och det är lite svårt att se på bilden. Men blinkersen sitter väl på ett fäste som i sin tur sitter fast i vattenkylaren. Ovanför blinkersfästet sitter en kylarslang till vattenkylaren. Kan det vara ett tidigare kylarläckage som tryckt in kylarvatten i blinkersen som nu är lortigt och glykolen ger den oljiga känslan?

Spekulerar bara då jag inte vet helt hur blinkersen är monterad på din modell, men då det inte verkar finnas något på saker runt blinkersen som kablar el liknande så känns det som att det är något som kommit in i blinkersen tidigare och som nu sakta sipprar ut.

Intressant! hojen är lagd i lågfart av tidigare ägare, & det var just denna sida hojen låg på, du kan ha rätt....något kan ha runnit in bakvägen & ligger kvar, fick ej loss glaset igår pga rundskruvad skalle på den lilla skruven...
Fortsättning följer efter min testrunda med mumifierad blinkers för att avgöra varifrån det kommer. :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back