Fortkörning och krock :)

Orange Haze

Im on a highway to hell ;)
Gick med
18 Dec 2009
Hoj
Yamaha R6 -99
Ville bara dela med mig av mina bravader dem senaste dagarna:

Skulle till Malmö och spela med mitt band (Von Benzo) och på vägen hem så stoppade snuten mig på motorvägen (mc-snut).
Jag fattade inget... men tydligen fick man inte ligga i 113km/h med bil+släp :yoparty
Han tog mitt kort... men jag började prata mc-snack och tillslut så gav han tillbaka kortet och gav mig 3200kr böter istället... Halleluja!
Annars hade min mc-säsong varit screwd... :huvet

Sen dagen efter så skulle jag besiktiga hojjen... gick igenom i Landskrona utan problem!! :banana

För att fira detta så skulle jag köra en sväng med min bil (eller ja.. inte fira men jag körde med bilen), som har körförbud (tydligen missat besiktning av den)
Men då händer nåt lustigt... det börjar HAGLA!?
Ja eftersom jag har sommardäck så vägrar bilhelvetet svänga så jag kör rakt in i en stolpe... mirakulöst nog så viker sig hela skiten och bilen klarar sig bra :tummenupp

Känner att jag inte behöver utmana ödet just denna vecka nåt mer...

haha.... :tungan

Han tog mitt kort... men jag började prata mc-snack och tillslut så gav han tillbaka kortet och gav mig 3200kr böter istället... Halleluja!
Annars hade min mc-säsong varit screwd... :huvet

som jag sagt tidigare - ta inte ut segern i förskott... henke kan förklara vad han sa till mig... inte för att jag vill vara en glädjedödare men man vet aldrig... håller tummarna! :tummenupp

Din fortkörning skickas väl till Länsstyrelsen.
Så är du bötfälld för 113 med släp så tror jag ditt kort ryker ,tyvärr

Grym rock ´n roll vecka annars :yoparty

Din fortkörning skickas väl till Länsstyrelsen.
Så är du bötfälld för 113 med släp så tror jag ditt kort ryker ,tyvärr

Grym rock ´n roll vecka annars :yoparty

Har du tur så klarar du dig, jag rök på 112 med släp för några år sen och mitt körkort hade gått ut. :D
Fick bara böter och hörde inte ett skit från Länsstyrelsen, men det kan hända att rapporteringen är lite annorlunda idag.

Jag kommer banne mig inte ihåg vilken hastighet han skrev på boten så det kan iofs vara så att han skrev ner den men det tycker jag att jag borde ha kommit ihåg i så fall.

Han gav det tillbaka och skrev 110...

men vid fortkörning med bil, så ryker kortet efter 30 km över
har du släp är det max 20 km över, sen ryker kortet

skulle du få rekomenderat brev från länstyrelsen, eller ett brev där det står att du skall skicka in körkortet, ignorera tills du har en fet hög med påminnelser... så kan du iaf njuta av mc sommaren

men har du inga förseelser sedan tidigare, samt att polisen skrev ner + kanske andra omständigheter (lite trafik, mitt i natten, öppen & fin väg, allt beror på vad polismannen rapporterar) så kanske länstyrelsen ser mellan fingrarna

jag håller tummarna för dig iaf :tummenupp

Som Henke skrivit tidigare i tråden, det är inget brott att inte öppna sin egen post och det är ju så lätt att länsstyrelsens brev om att de vill låna ditt körkort hamnar i pappersåtervinningen. När säsongen är slut upptäcker du att länsstyrlsen har jagat dig och är utan kort under några vintermånader.

Sen gäller det ju så klart att du inte fastnar i någon rutinkontroll, då lär ditt kort försvinna. Om du har det med dig vill säga.

Men polisgubben sa att dem tar kortet på 30 över... han skrev mig på 30 exakt... safe då alltså?

så nu ringde jag polisen och fråga var gränsen gick men PKC (polisens kontakt centrum) kunde inte svara på frågan så dom bad jag återkomma på mådag när trafikpolisen e inne...
måste bara få veta gränsen....

så nu ringde jag polisen och fråga var gränsen gick men PKC (polisens kontakt centrum) kunde inte svara på frågan så dom bad jag återkomma på mådag när trafikpolisen e inne...
måste bara få veta gränsen....

pkc ? har jag aldrig hört förr

men LKC har jag hört flera ggr ... Läns Kommunikations Centralen .. det e dit man kommer när man ringer polisen på 11414

/ Henke på sofi's inloggning

pkc ? har jag aldrig hört förr

men LKC har jag hört flera ggr ... Läns Kommunikations Centralen .. det e dit man kommer när man ringer polisen på 11414

/ Henke på sofi's inloggning

Jag ringde 11414 och hon sa pkc och jag undra lite vad det stod för då sa hon polisens kontakt centrum skulle ringa på måndag igen och säga att jag pratat med dom så dom inte koppla mig dit igen....
det e igentligen skit samma var jag kommer bara jag får svar på frågan :)

eller var det kommunikations och inte kontak kan ha fel om det med det var PKC det e jag 100 på för jag skrev upp det :)

Last edited:
PKC och LKC är inte samma sak :)
Eller jo, egentligen är det typ samma sak, men de har olika uppgifter. PKC är 11414 och tar tips, enklare anmälningar samt svarar på frågor medan LKC har det mer akuta. LKC är radiooperatörer, det är den stora skillnaden. :tummenupp

Lycka till!!!!

Blev av med min lapp 2008...
120 på 70 väg tyckte de att det gick...

renderade i 2 månader utan lapp (okt o nov) surt men så är det....

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back