Only in Sweden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tror du jänkarna är så korkade att de tar emot henne nu när de äntligen sluppit ifrån ansvaret för henne?:va

Nä det tror jag förstås inte men erkänn att det vore roligt.
Jag tycker hon borde få sitta resten av livet i fängelse, om inte i USA så i Sverige. USA borde få betala, alternativt Moderaterna ur deras partikassa, det är deras fel att hon är här.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Nä det tror jag förstås inte men erkänn att det vore roligt.
Jag tycker hon borde få sitta resten av livet i fängelse, om inte i USA så i Sverige. USA borde få betala, alternativt Moderaterna ur deras partikassa, det är deras fel att hon är här.

Man skulle nästan kunna tro att du ser enprocentsmålet i USA som något eftersträvansvärt, även här hemma.:D

Skämt åsido, så håller jag inte med om att man bör sitta på livstid för den typ av medverkan hon gjort sig skyldig till. Det var inte hon som sköt, dock medverkade hon, såvitt jag känner till, inte på sådant sätt att man kan säga att mordet utfördes gemensamt och i samförstånd. För det hon gjort bör hon straffas, men inte med real lifetime.

Fast jag kanske missat något om hennes medverkan.:va
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Man skulle nästan kunna tro att du ser enprocentsmålet i USA som något eftersträvansvärt, även här hemma.:D

Skämt åsido, så håller jag inte med om att man bör sitta på livstid för den typ av medverkan hon gjort sig skyldig till. Det var inte hon som sköt, dock medverkade hon, såvitt jag känner till, inte på sådant sätt att man kan säga att mordet utfördes gemensamt och i samförstånd. För det hon gjort bör hon straffas, men inte med real lifetime.

Fast jag kanske missat något om hennes medverkan.:va

Det verkar råda delade meningar om hur aktiv hon var, i princip kan man säga att ju mer kultursideskribent i Sverige man är så tycker man hennes medverkan var minimal jämfört med att ju mer insatt man är från rättsväsendet i US så tycker man den var betydande. Om du väljer kultursidetanten så är det upp till dig, jag litar mer på rättssystemet.

Oaktat hennes medverkan så var hon lika svensk som Mehdi ungefär så de kunde behållt henne och gjort vad fan de ville med henne vad mig anbelangar.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Det verkar råda delade meningar om hur aktiv hon var, i princip kan man säga att ju mer kultursideskribent i Sverige man är så tycker man hennes medverkan var minimal jämfört med att ju mer insatt man är från rättsväsendet i US så tycker man den var betydande. Om du väljer kultursidetanten så är det upp till dig, jag litar mer på rättssystemet.

Oaktat hennes medverkan så var hon lika svensk som Mehdi ungefär så de kunde behållt henne och gjort vad fan de ville med henne vad mig anbelangar.

Jag kan inte dra mig till minnes riktigt var jag inhämtat infon om henne. Uppenbart är ju att det finns olika uppfattningar om huruvida hon borde ruttna. Jag är väl som vanligt lite yrkesskadad när jag debatterar sånt här. Hade ju yrkesmässigt haft lättare att argumentera för att hon nu skall släppas än ruttna i 25 år till.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Den här bara måste platsa i denna tråden. Träna gärna något men ge fan i att bli för duktig... :mad:

http://www.dn.se/sport/fotboll/tranaren-fick-sparken-nar-flicklaget-vann-for-mycket-1.1070240
http://www.dn.se/sport/fotboll/hammarby-vi-vill-markera-vad-vi-star-for-1.1070236

Hammarbys ledning gladdes åt framgångarna, men ansåg inte att det var bra att laget vann för mycket och för stort.
– De föreslog att jag bara skulle låta tjejerna göra mål med vänster fot eller bara nicka in bollen. Hur ska jag kunna förklara det för tjejerna? undrar Marie.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Only in Sweden - indeed!

Anders Eklund får permis för att handla briller och gå på restaurang.
Vadå, han våldtog och brände en 10-åring här om året - men det är klart han skall få gå på restaurang! :confused: Vad kränkande det vore annars.

Man tror inte det är sant. :galen
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Anders Eklund får permis för att handla briller och gå på restaurang.
Vadå, han våldtog och brände en 10-åring här om året - men det är klart han skall få gå på restaurang! :confused: Vad kränkande det vore annars.

Man tror inte det är sant. :galen

Jag gick en utbildning tillsammans med en dubbelmördare (han hade slagit ihjäl två pensionärer med yxa), han hade skitstränga order om att vara tillbaks på anstalten en 16.30 varje dag!

En dag kom inte kriminavårdens bil och hämtade honom, så jag fick skjutsa in honom, han ringde givetvis och sa som det var men han fick bara svaret att det var den tiden som gällde.

Jag körde nog nästan så att jag kunde ha fått eget rum på anstalten och vi var där med sekunder tillgodo!

Det lustiga var att på fredagar slutade utbildningen 11, men han hade samma inställelsetid på anstalten, så då brukade han gå på stan och fika och så.

En gång träffade jag och min dåvarande svärfar honom på stan, svärfar var från Piteå där morden hade ägt rum, han var måttligt road av att mördaren promenerade omkring på stan.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hade det inte varit bättre om han inte kom tillbaka i tid? :confused:

Nej, jag har svårt att se att något skulle bli bättre av det?

Jag vet inte vilka eventuella påföljder det kunde ha fått för honom, men han var väldigt angelägen om att vara tillbaka i tid själv, och jag hjälpte honom med det.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Jag vet inte vilka eventuella påföljder det kunde ha fått för honom, men han var väldigt angelägen om att vara tillbaka i tid själv, och jag hjälpte honom med det.

Han ville väl helt enkelt tillbaka och jobba med folk, istället för att bara hänga på stan och slå ihjäl tiden...
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Anders Eklund får permis för att handla briller och gå på restaurang.
Vadå, han våldtog och brände en 10-åring här om året - men det är klart han skall få gå på restaurang! :confused: Vad kränkande det vore annars.

Man tror inte det är sant. :galen

Har redan glömt den jäveln. Dömdes han till fängelse eller vård? Fick han kåken är det faktiskt anmärkningsvärt att han har permis redan, även om den är bevakad.
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Jag gick en utbildning tillsammans med en dubbelmördare (han hade slagit ihjäl två pensionärer med yxa), han hade skitstränga order om att vara tillbaks på anstalten en 16.30 varje dag!

En dag kom inte kriminavårdens bil och hämtade honom, så jag fick skjutsa in honom, han ringde givetvis och sa som det var men han fick bara svaret att det var den tiden som gällde.

Jag körde nog nästan så att jag kunde ha fått eget rum på anstalten och vi var där med sekunder tillgodo!

Det lustiga var att på fredagar slutade utbildningen 11, men han hade samma inställelsetid på anstalten, så då brukade han gå på stan och fika och så.

En gång träffade jag och min dåvarande svärfar honom på stan, svärfar var från Piteå där morden hade ägt rum, han var måttligt road av att mördaren promenerade omkring på stan.

Försökte läsa om det men hittar bara ett fall där en Glenn slog ihjäl sin sambo. Har du någon nyhetslänk så man kan läsa om yxmorden i Piteå? Bor här uppe i skogarna så vore intressant...

Btw, klart Eklund förtjänar lite permis! Eller är jag ute och cyklar nu? He-he-he... :D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Försökte läsa om det men hittar bara ett fall där en Glenn slog ihjäl sin sambo. Har du någon nyhetslänk så man kan läsa om yxmorden i Piteå? Bor här uppe i skogarna så vore intressant...

Btw, klart Eklund förtjänar lite permis! Eller är jag ute och cyklar nu? He-he-he... :D

Det här är länge som fan sedan, jag gicks utbildningen för snart 20 år sedan och han hade suttit inne i ett par år redan innan det.

Fråga en gammal Piteåbo, jag har för mig att pensionärerna bodde utanför piteå, Roknäs eller så...

Förövrigt umgicks jag med Glenn i tonåren, hans föräldrar hade stuga bortanför havsbadet, riktigt tragiskt det han gjorde.

Vi hade några gemensamma bekanta, mer än så kände jag honom inte.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nej, jag har svårt att se att något skulle bli bättre av det?

Jag vet inte vilka eventuella påföljder det kunde ha fått för honom, men han var väldigt angelägen om att vara tillbaka i tid själv, och jag hjälpte honom med det.

Klart det blir bättre om han inte får permisar, och det är även värt att notera att du begår brott för att grova brottslingar skall få permission. :gnissla

Har redan glömt den jäveln. Dömdes han till fängelse eller vård? Fick han kåken är det faktiskt anmärkningsvärt att han har permis redan, även om den är bevakad.

Ja, han fick livstid för två mord, ett på en 10-åring som han våldtog, mördade och eldade upp och ett på en äldre tjej i samband med en utomhusvåldtäkt.

Jag kan inte begripa varför det bedöms att han behöver få äta på restaurang, det är ofattbart. I Norrtälje finns dessutom ett par riktigt trevliga restauranger, jag hoppas de känner igen honom och vägrar servera åtminstone, alt förgiftar maten.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Klart det blir bättre om han inte får permisar, och det är även värt att notera att du begår brott för att grova brottslingar skall få permission. :gnissla

Jaa, å vet du vad, jag begår dagligen brott!!!!

Jag kör för fort av ren fri vilja ibland också serru.

Så sent som i dag var jag ute och brottades med motorcykeln!!!

Andra dagar går jag mot röd gubbe eller parkerar lite fel.

Mitt liv är en thriller från början till slut!!
 
Last edited:

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Har redan glömt den jäveln. Dömdes han till fängelse eller vård? Fick han kåken är det faktiskt anmärkningsvärt att han har permis redan, även om den är bevakad.
Mjukislivstid på specialanstalt, så att han inte blir krengkt.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top