Varningslampa lyser!

maxtreme

Hoj åkning som mitt leverne
Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595
Nu ska allt jävlas känns det som :näsblod

Har bytt tändstift och nu när jag startar den så lyser lampan för motorövervakningssystemet... Har nu tagit ner allt igen och kollat kablar och den lyser fortfarande.. :mad:

Hojen ifråga är en daytona t595

Tacksam för snabba och givande svar :tummenupp

Fått på luftburken ordentligt? Det sitte väl en givare på den åxå. Kolla så kontakten verkligen sitter på.

Fått på luftburken ordentligt? Det sitte väl en givare på den åxå. Kolla så kontakten verkligen sitter på.

Det tycker jag att jag fått. Får väll göra ett nytt försök imorrn. Joo det sitter givare på den, ska den sitta tajt i hålet eller ska den glappa lite? För det gör min. Funkade innan jag tog isär den.

Något annat som kan göra att lampan börjat lysa?

Det tycker jag att jag fått. Får väll göra ett nytt försök imorrn. Joo det sitter givare på den, ska den sitta tajt i hålet eller ska den glappa lite? För det gör min. Funkade innan jag tog isär den.

Något annat som kan göra att lampan börjat lysa?

Har du haft batteriet borta ?

Jag har för mig att den återställs efter 3 cycler av något slag. Kolla i speed triple trådarna det finns inlägg om just detta.

Det finns nog en del orsaker. Jag vet inte riktigt hur din ser ut. Jag har 955:a. Går motorn riktigt efter stift bytet? Stadig på tomgång etc. Min motor lampa lös efter jag hadde puttrat för länge. Min har iof inte orginalmapp. Men den slocknade när jag kört lite mer normalt. Håller på och mixtrar med tuneboy så lite fel får man räkna med. Annars släng in frågan på Daytona tråden där finns duktiga Trumpägare .

Har du haft batteriet borta ?

Jag har för mig att den återställs efter 3 cycler av något slag. Kolla i speed triple trådarna det finns inlägg om just detta.

Joo det har jag. 3 cycler???? Ska kolla dom, tack för tipset!

Det finns nog en del orsaker. Jag vet inte riktigt hur din ser ut. Jag har 955:a. Går motorn riktigt efter stift bytet? Stadig på tomgång etc. Min motor lampa lös efter jag hadde puttrat för länge. Min har iof inte orginalmapp. Men den slocknade när jag kört lite mer normalt. Håller på och mixtrar med tuneboy så lite fel får man räkna med. Annars släng in frågan på Daytona tråden där finns duktiga Trumpägare .

Den går fin fint på tomgång och körde bara runt gatan och den verkar gå som den ska, kanske till och med bättre efter tändstift bytet.. :)

Last edited:
Joo det har jag. 3 cycler???? Ska kolla dom, tack för tipset!

Den går fin fint på tomgång och körde bara runt gatan och den verkar gå som den ska, kanske till och med bättre efter tändstift bytet.. :)

Typ starta kör så du kommer över 3000 rpm. stanna stäng av, upprepa 3 gånger. Har läst det men glömt bort . Du kan PMa shooter, han har gjort det.

Jag glömde att sätta i kablarna till baklyset efter service, det räckte för att tända lampan. 3 varmkörningar senare släcktes den..

Har du t ex vridit på tändningen när tanken inte var på plats så kommer den att varna. Den varningen försvinner med 3 varm/kall cykler. Släcks inte lampan då så kan det vara något annat som felar, en glömd kontakt el liknande.

En cykel görs enl detta:
Motortempen måste nå 72 grader elller högre.
Tempen måste ha stigit med minst 23 grader från start när den når 72.
Tändningen ska slås av helt mellan cyklerna.

Enklare beskrivet:
Starta hoj kall, låt den gå över 72 grader.
Stäng av tändningen helt.
Pilla navel i 10 minuter.
Upprepa.

Last edited:
yes, tre kallstarter räckte för att släcka min!

JAAAAA!!!! Nu är lampan släckt! :D

Tusen tack för all hjälp! :Bugar
Nu återstår det bara att skruva ihop den igen och ge se ut på en liten tur :tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back