Försäkringspremiechock (billigt)

Guldis

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Tjo, fick ut prisuppgifter idag utav salu ansvar på hojen, 2500kr hel hel året!?!?!?

Chock tillstånd det är ju snorbilligt... det var om jag flyttade husförsäkring och bilarna dit också...

folk borde kanske kolla upp Salu Ansvar om ni flyttar era försäkringar dit också...

Har du fått det på papper?

Kanske kommer en räkning på 2500kr/mån

Skulle få papper nu i veckan... Men nej det skulle vara hel helår sa dem och priset blev lågt tackvare om de andra försäkringarna flyttades över med. Och prisuppgifterna som gavs på de övriga var lägre än det som är skrivit idag hos ett annat företag.

Jag hörde talas om ett Norskt bolag häromdagen som ska vara riktigt billigt. Gjensidige eller något sådant. De hade visserligen vissa krav på ålder och skadefria år.

Ibland ska man ta sitt förnuft till fånga och inte bara gå på prislappen.
Det ska vara service och lätt och få ut pengarna när någonting händer också, det är oftast då man märker om det är bluff&våg eller inte.

Kolla vad det gäller och läs igenom villkoren ordentligt, surt om du inte får ut ett öre eller om du blir invalid och inte försäkringen täcker sådana bitar. KOLLA UPP.

Jag har Länsförsäkringar på allt och det har aldrig varit något strul med dom.

ja salus ansvar verkar jävligt billiga i alla fall! Som 21-åring skulle det inte bli kardemumma att försöka hos dem flesta bolag, runt 13-16k halv/år ville dem ha. Hos salus ansvar kom jag undan med runt 8k halv/år

Den är inte strypt på papperet då? De är min å jag har gått på 2 minor.. Fått en satans så billig offert för att senare få en betydligt dyrare premie..

Ibland ska man ta sitt förnuft till fånga och inte bara gå på prislappen.
Det ska vara service och lätt och få ut pengarna när någonting händer också, det är oftast då man märker om det är bluff&våg eller inte.

Kolla vad det gäller och läs igenom villkoren ordentligt, surt om du inte får ut ett öre eller om du blir invalid och inte försäkringen täcker sådana bitar. KOLLA UPP.

Jag har Länsförsäkringar på allt och det har aldrig varit något strul med dom.
SA har riktigt bra service och invaliditetsersättnuing ligger alltid i trafiken.

SA....Rena skämtet ! Exet o jag tog en pensionsförsäkring via dom för många år sen. Vi separerade , exet ringde upp dom o ville ha sin pensionsförsäkring vilande pga sämre ekonomi. Inga problem sa dom o det slutade dras pengar månadsvis från hennes konto.... Några år senare dyker det helt plötsligt upp ett inbetalningskort på typ 300 kr. Hon ringer upp o frågar vad det är hon ska betala..... Jo....eftersom de dragit pengar från hennes pensionsförsäkring under de senaste åren när den var vilande , för att täcka "administrativa kostnader" o pengarna nu var slut , så var hon tvungen att betala in den summan varje månad för att behålla sin försäkring vilande !

Mycket seriöst försäkringsbolag...:Bugar.. Funderar själv på att starta ett bolag med deras filosofi. Kan ju inte bli annat än vinstgivande....

SA....Rena skämtet ! Exet o jag tog en pensionsförsäkring via dom för många år sen. Vi separerade , exet ringde upp dom o ville ha sin pensionsförsäkring vilande pga sämre ekonomi. Inga problem sa dom o det slutade dras pengar månadsvis från hennes konto.... Några år senare dyker det helt plötsligt upp ett inbetalningskort på typ 300 kr. Hon ringer upp o frågar vad det är hon ska betala..... Jo....eftersom de dragit pengar från hennes pensionsförsäkring under de senaste åren när den var vilande , för att täcka "administrativa kostnader" o pengarna nu var slut , så var hon tvungen att betala in den summan varje månad för att behålla sin försäkring vilande !

Mycket seriöst försäkringsbolag...:Bugar.. Funderar själv på att starta ett bolag med deras filosofi. Kan ju inte bli annat än vinstgivande....

Vilka pajsare! Måste ju vara massiva kostnader att administrera ett vilande konto... :va

Min bror hade SA när han skrotade hojen på kinnekulle 2007.
Inga problem att få ut ersättning.

Har haft dom i 4 år men förra året var dom nästan dyrast (samma hoj R1) så det verkar som att dom justerat upp priserna lite

Kan hon ha haft något tilläggsskydd såsom premiebefrielse eller liknande som inte sades upp av henne? Det verkar i mina ögon väldigt konstigt att skicka ett inbetalningskort på en helt vilande försäkring. Jag antar att hon inte betalade (hoppas) utan att hon sa till dem att makulera deras fodran?

Fick hem brev från Folksam var jag har min försäkring...dom har sänkt premien från nästan 10k till 4k..bara sådär! Man blir ju nästan arg :tungan höhöö!

Fick hem brev från Folksam var jag har min försäkring...dom har sänkt premien från nästan 10k till 4k..bara sådär! Man blir ju nästan arg :tungan höhöö!

Jag fick samma "chock" från LF som nästan halverat min trafik försäkring på Kawan....ja man blir nästan arg! :)

SA är bra dock lite dyrare om man bor i sthlm. Men 8500 halv/hel kan jag försäkra en gixxer. Folksam ska ha 16 papp.

//Dafe

*/ ?>
Back