Var hitta små smidiga slipon?

Jesperado

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Honda VTR1000 SP1 -00
Jag behöver ett par små smidiga slipon, gärna i kolfiber.
Önskad storlek ca 25-30cm långa och proportionerlig diameter, typ 10cm.
De får inte vara allt för dyra heller, jag har t.ex. hittat ett par Termignoni för runt 5000:- styck, men det känns som för mycket pengar.

Tips mottages tacksamt... :tummenupp

Ganska trevliga, men nästan exakt samma mått som på de jag använder idag. En decimeter kortare och runda istället för ovala så hade de varit perfekta. Tack som fan för tipset i alla fall...

De behöver alltså inte vara modellanpassade för en SP1:a. Länkrör har jag ett par jag gärna använder, och rördiametern är väl i princip standard tror jag...?

Ganska trevliga, men nästan exakt samma mått som på de jag använder idag. En decimeter kortare och runda istället för ovala så hade de varit perfekta. Tack som fan för tipset i alla fall...

De behöver alltså inte vara modellanpassade för en SP1:a. Länkrör har jag ett par jag gärna använder, och rördiametern är väl i princip standard tror jag...?

Om du redan har så kan du ju alltid kapa. Annars kan du hitta på tyska och engelska ebay som sagt www.ebay.de www.ebay.co.uk

Last edited:
Dom här Kinesiska dämparna kan jag varmt rekommendera. Kostar bara en 7:e del av tyskburken som föreslogs ovan och har minst lika bra byggkvalité. Dessutom kan du måttbeställa dämparen (innerdiameter, ytterdiameter, längd, osv.).

Har en på min hoj.

DSC_0007-9.jpg

Klockren dämpare tycker jag för en tusenlapp inklusive frakt och tull.

http://www.speedtech.se

kolla med dom..hört mycket bra från dom.

De såg ut att ha eller kunna fixa det mesta, det ska absolut kollas upp. Tackar!

Om du redan har så kan du ju alltid kapa. Annars kan du hitta på tyska och engelska ebay som sagt www.ebay.de www.ebay.co.uk

De jag har idag är Micron som är kapade en gång, men för långa för min smak ändå. De är ovala och ganska höga, så kapar man en gång till blir de oproportionerliga och ser bara fel ut.
Jag kollar Ebay USA, Tyskland och UK regelbundet, men de få gångerna jag hittar något jag gillar är det oskäligt dyrt...

Dom här Kinesiska dämparna kan jag varmt rekommendera. Kostar bara en 7:e del av tyskburken som föreslogs ovan och har minst lika bra byggkvalité. Dessutom kan du måttbeställa dämparen.

Har en på min hoj.

Det såg inte alls fel ut, var köper man sådana?

Last edited:
De såg ut att ha eller kunna fixa det mesta, det ska absolut kollas upp. Tackar!

Dom ska tydligen fixa allt..precis som du vill ha det...till billiga prise dessutom. ska själv dit nu i sommar tänkte jag, och fixa en mindre smäcker sak som låter illa men bra :tummenupp

Dom här Kinesiska dämparna kan jag varmt rekommendera. Kostar bara en 7:e del av tyskburken som föreslogs ovan och har minst lika bra byggkvalité. Dessutom kan du måttbeställa dämparen (innerdiameter, ytterdiameter, längd, osv.).

Har en på min hoj.

DSC_0007-9.jpg

Klockren dämpare tycker jag för en tusenlapp inklusive frakt och tull.

Köpte mig precis främre bromsskivor från den länkade adressen 1300:-...fan som hittat:yoparty:yoparty
Tack för den:):krama:tummenupp

Nu är det beställt från kineserna Victor L länkade till.
$250 för två custombeställda slipon känns som rena rånet, bara att tacka och ta emot... :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back