Rätt pris F800s

Nån jäkel köpte den med AC kåporna som jag ville ha.. (62k, aftermarket kåpor + avgassystem, 1000 mil)... men det var en -06'a, kanske lika bra att nån annan köpte den. De har haft lite problem med motorn.. men den var såååååå snygg :(

Tror inte du behöver oroa dig så mycket för motorerna på -06:orna. Bristerna som fanns i början har de fixat till vid det här laget i samband med service (om den gjorts på bmw-verkstad).

Vad jag minns så har det varit byte till dämpande drev för remmen, byte av friktionsbricka i kopplingen (jag åkte på ihopsvetsad koppling...), dragning av bränsleslang och diverse programvaruuppdateringar. Nu går hojen betydligt jämnare än den gjorde i början och inga tjuvstopp.

/Martin
 
Tror inte du behöver oroa dig så mycket för motorerna på -06:orna. Bristerna som fanns i början har de fixat till vid det här laget i samband med service (om den gjorts på bmw-verkstad).

Vad jag minns så har det varit byte till dämpande drev för remmen, byte av friktionsbricka i kopplingen (jag åkte på ihopsvetsad koppling...), dragning av bränsleslang och diverse programvaruuppdateringar. Nu går hojen betydligt jämnare än den gjorde i början och inga tjuvstopp.

/Martin

Du har förmodligen rätt. Läste lite på ett amerikanskt f800 forum om folk som fortfarande har problem med vissa 06'or och 07'or, men har försökt hitta någon i sverige med det problemet och inte lyckats
 
Testa maila dom.
 

Bifogat

  • DSC00021.JPG
    DSC00021.JPG
    76.6 KB · Visningar: 70
  • DSC00022.JPG
    DSC00022.JPG
    80 KB · Visningar: 70
  • DSC00023.JPG
    DSC00023.JPG
    77.4 KB · Visningar: 71
  • DSC00024.JPG
    DSC00024.JPG
    61.3 KB · Visningar: 64
  • DSC00025.JPG
    DSC00025.JPG
    65.8 KB · Visningar: 67
Mmmm.... kåpor^^ :)

Ser snygga ut, någon med dem på cykeln?
Hur var passformen?
 
Även fast jag själv redan äger en ST så brukar jag kika lite på beg priser, jag tycker att dom ligger bra mycket högre nu än i aug-sept då jag kollade efter ett inköp. 78 tussingar känns inte riktigt ok för en beg ST.

Jag prutade iaf över telefon och förklarade varför (pga distansen), inga problem :tummenupp
 
Att STn generellt är dyrare är inte så konstigt. Den attraherar en större och "gubbigare" touringmarknad med sin körställning. Min farsa kommer troligen köpa en flång ny i år. Vidare kom inte STn förrän 2007 tror jag och då hade S redan varit ute i ett år.

Min F800s är i riktigt fint skick och kommer troligen att bytas in iår till en K1300s. Tyvärr kommer jag nog inte sälja den privat. :/ Jag tror dock att det kommer ut några fina F800s rätt så snart på marknaden.
 
Vidare kom inte STn förrän 2007 tror jag och då hade S redan varit ute i ett år.

Min ST är en 06:a. Dock kom de senare än F800S. Tror min var en av de första som anlände och jag hämtade ut den under juli. BMW gjorde nog en felkalkylering som skickade hit betydligt fler S än ST under första året. Sannolikheten att hitta en ST av årsmodell 06 bland säljannonserna är väldigt liten.

/Martin
 
Jag sålde min för 57000, den hade gått strax över 2000 mil med 2000 mila gjord (ca 4k) och med sportväskorna som kostar 6-7k nya. Självklart hade jag hellre velat ha mer för den men jag är nöjd och jag hoppas köparen är det oxå, han kom från trollhättan och vi gjorde upp priset innan. Som någon annan sa, man åker inte så långt för att sparka däck.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top