Vanliga Frågor

kentan

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Hoj
Suzuki Rg 125 F -92
Tycker det är lika bra att starta en tråd där alla kan fråga vanliga frågor om sina hojar nu när dom tar fram dom efter vintermörkret.
Annars får vi många trådar där det är 2 inlägg, en fråga ett svar.

Så ja kan börja.

Har precis bytt lameller på min Suzuki RG 125 -87 och undrar vad ja ska fylla för olja i motorn? Är det något speciell olja jag ska ha eller hur är det?

Tacksam för svar och fyll gärna på tråden:tummenupp

Se om du kan hitta någon verkstadsbok.

Annars kan du nog hälla i vad som i den, bara oljan är anpassad för motorcyklar med våtkoppling.

en fråga då!

vad är original bestyckning på en cagiva mito med 35 mm mikuni tm förgasare? saknar handbok :/ någon som har det och kan skanna? :va

Nya hojjar hur är deras avgassystem byggda?

Om jag köper en Yamaha dt, Suzuki dr eller Derbi senda hur sätter man då dit ett slip on? Är avgasrör en del och ljuddämparen 1 del från början eller ska man stå och kapa sönder orginal röret för att sen kunna sätta dit ett slip on?

Om jag köper en Yamaha dt, Suzuki dr eller Derbi senda hur sätter man då dit ett slip on? Är avgasrör en del och ljuddämparen 1 del från början eller ska man stå och kapa sönder orginal röret för att sen kunna sätta dit ett slip on?

Inte för att vara sån jobbig kille men se till att sälja moped och ta kortet(om de inte redan är gjort) innan du är i såna tankar. Jag var likadan när jag var i din ålder:D

(Enbart ett tips för tidsbesparande)

Om du ska köpa en DT är det väll lika bra att byta hela avgasröret med krök å allt? Med tanke på att dom e 2t så blire ju en rätt hyffsad effektökning?:)

Nyheter
Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”