CBR900RR CDI box problem

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Hej,

Läste lite, b.l.a doktorn's mod trådar för Fireblade (R.I.P) och hittade referenser om att CDI boxar som heter SD är strypta och EC skall vara ostrypta. Det visade sig inte bättre att jag hade en SD box i min Fireblade. Hittade en EC box på eBay i England. Fick hem boxen och hojen tänder inte alls. Skickade tillbaka boxen och fick en ny men får samma resultat. Varför fungerar det inte? :huvet Den startar med en gång med min orginal box.

Enligt uppgift ska den nya (beg) boxen vara till en 98 eller 99 och jag har en fireblade av 98 års modell.

Nån som har någon ide? Lägger med bilder av beteckningen på boxarna.

Jens

Bifogat

• IMG_0272.jpg
    IMG_0272.jpg
    120.4 KB · Visningar: 64
  • IMG_0289.jpg
    IMG_0289.jpg
    177.4 KB · Visningar: 59
Kan det vara så illa att det är skillnad på en CDI box till en Engelsk cyckel och en tysk? Min är importerad från Tyskland.

Med ditt fel kan jag inte hjälpa dig men tack för infon om box beteckningarna nu vet jag att jag har den ostrypta boxen!

Med ditt fel kan jag inte hjälpa dig men tack för infon om box beteckningarna nu vet jag att jag har den ostrypta boxen!

Kul att det hjälpte nån:tummenupp

Har du exakt samma beteckning på din box? Årsmodell? Som jag fattat det passar bara -98 och -99:ans boxar på min.

Nån annan kanske med en -98 eller -99 som kan kolla sin beteckning?

jag kolla lite åt dig å det stämmer att 98-99 har egna boxar däremot så är hondas artnr annorlunda mot beteckningen på boxen. på min -92:a stod det iaf bla EC . kan kolla imorgon exakt vad det stod

Ringde Honda igår... Dom tyckte att den boxen borde fungera. Det enda han kunde tänka sig är att det kunde vara nån skillnad på elsystemet mellan olika marknader och att det sitter nån extra/mindre givare etc som då gör att det inte tänder...

Nån som vet om det är såna skillnader?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back