Ktm 950 sm

Min 950 hade tidigare Scorpion pipor monterade. Nu är det original.
Jag har ett snäpp större munstycken, ena "locket" på luftburken har plockats bort samt en "sladd"? till förgasarna har också tagits bort (strypning?). Är detta något jag bör återställa när man har originalrören på? :confused:

Har bara hunnit köra 2 mil på hojen sedan jag köpte den och den går utmärkt.
 
du sålde den har jag läst.. är dukken bättre än sumon?

Det undrar jag också...:D

Gillade Sumon otroligt bra, men efter 3 säsonger blir man lite sugen på nåt nytt.

Lite "positivt grupptryck" från Sixx/Nickeluring spelade också in, det ska villigt erkännas. Åker mycket med dem och de har ju bytt tillbaka till SD efter Daytona/RC8-utflykterna förra året. Gräset var alltså inte grönare...:yoparty

Dessutom har mycket av gatkörningen bytts mot bankörning för min del, och då känns SDn som ett kul steg i helt rätt riktning.

Vi får väl se om jag har rätt...
 
Någon som varit med om att bakbromsen gått sönder?
Min bakbroms gick i botten och när jag stannade och kollade så hade del 5 och 29 lossnat. Känns tryggt efter att ha kört 10 mil, sen går det inte att få tag i försäljaren heller, :mad:
Någon som vet vilken dimension den gängade staven har som går ner från bromspumpen (nr 4)?
oem_part_images%5C2007_950SM_USA_ORG26.gif
 
Hörru SGM, blire nån SMR snart då?

Du måste bara sälja duccen nu, kolla vad det är för löst folk som kör den nuförtiden, värsta billiga dussinhojen jue!
 

Bifogat

  • faar.JPG
    faar.JPG
    6.8 KB · Visningar: 395
Någon som varit med om att bakbromsen gått sönder?
Min bakbroms gick i botten och när jag stannade och kollade så hade del 5 och 29 lossnat. Känns tryggt efter att ha kört 10 mil, sen går det inte att få tag i försäljaren heller, :mad:
Någon som vet vilken dimension den gängade staven har som går ner från bromspumpen (nr 4)?

Kolla på om det här kan vara det du har fått problem med?
http://www.ktm950.info/how/Brakes/rear/pyndon_rear.html
 
nån som råkar ha ett huvudmunstycke av strl 165 liggandes? KTM# 60031023165

Verkar vara grymt svåra att få tag i just nu :/
 
Hörru SGM, blire nån SMR snart då?

Du måste bara sälja duccen nu, kolla vad det är för löst folk som kör den nuförtiden, värsta billiga dussinhojen jue!

Icke, jag behåller det italienska järnet, så har jag något att skylla på när man blir frånåkt. :D ;)
Jag gjorde generaltabben att ta lite fina turer i vårsolen på henne. :fail :näsblod :huvet :Bugar :banana

Det är sjukligt vad man kan bli fäst vid en hög med bult...

/J

P.S. Tele2 har nog inte sett vad de kostar, cheap (sheep?) vettifan, fast är den iaf. :hihi
 
I Borås hade de massor med munstycken så nu har jag fixat ett=) Blir till att meka i helgen om kompisen har tid att hjälpa mig=)
 
:tuttar
Har du kollat med MC-Sport vid Arlanda? Dom har ju rätt mycket prylar i alla fall. http://www.mcsport.se/

blev att beställa.. tar nån vecka eller två... eller tre.. snön ligger ju här fortfarande.. Om jag bara hade varit mer hemma på att skruva så hade jag ju vågat plocka isär o bytt munstycken själv.. men garanti kvar så är väl lika bra att lämna in den :/
 
:tuttar

blev att beställa.. tar nån vecka eller två... eller tre.. snön ligger ju här fortfarande..
/
Då är det ju inte akut i alla fall, än =)

Om jag bara hade varit mer hemma på att skruva så hade jag ju vågat plocka isär o bytt munstycken själv.. men garanti kvar så är väl lika bra att lämna in den :/
Hur vet du att det är rätt munstycke då?
Och hur lär man sig mecka då? Man måste ju prova annars lär man sig ju aldrig. Visst det finns saker man inte ska göra om man inte är säker helt klart men lite måste man våga också om man skall lära sig nått. Det finns ju verkstadshandböcker att följa, där står ju allt beskrivet hur man skall göra.
 
Då är det ju inte akut i alla fall, än =)


Hur vet du att det är rätt munstycke då?
Och hur lär man sig mecka då? Man måste ju prova annars lär man sig ju aldrig. Visst det finns saker man inte ska göra om man inte är säker helt klart men lite måste man våga också om man skall lära sig nått. Det finns ju verkstadshandböcker att följa, där står ju allt beskrivet hur man skall göra.


Så sant.. kan inget annat än att hålla med..

gällande munstyckena så fick jag tipset från stället jag köpte hojen just för LeoVince piporna. Flytta bakre huvudmunstycket fram och köp ett stl 165 och sätt bak, samt höj nålarna ett snäpp.
Då kommer den inte gå för snållt. Sen bänka den om du vill för att få den riktigt bra i genom hela registret.

:gnissla
 
Så sant.. kan inget annat än att hålla med..

gällande munstyckena så fick jag tipset från stället jag köpte hojen just för LeoVince piporna. Flytta bakre huvudmunstycket fram och köp ett stl 165 och sätt bak, samt höj nålarna ett snäpp.
Då kommer den inte gå för snållt. Sen bänka den om du vill för att få den riktigt bra i genom hela registret.

:gnissla

Aha, det borde ju funka hyffsat så det är väl bara att skruva dit det och ut och gasa då :yoparty
 
Så sant.. kan inget annat än att hålla med..

gällande munstyckena så fick jag tipset från stället jag köpte hojen just för LeoVince piporna. Flytta bakre huvudmunstycket fram och köp ett stl 165 och sätt bak, samt höj nålarna ett snäpp.
Då kommer den inte gå för snållt. Sen bänka den om du vill för att få den riktigt bra i genom hela registret.

:gnissla

Det där stämmer bra som sagt:tummenupp
 
Någon som varit med om att bakbromsen gått sönder?
Min bakbroms gick i botten och när jag stannade och kollade så hade del 5 och 29 lossnat. Känns tryggt efter att ha kört 10 mil, sen går det inte att få tag i försäljaren heller, :mad:
Någon som vet vilken dimension den gängade staven har som går ner från bromspumpen (nr 4)?
oem_part_images%5C2007_950SM_USA_ORG26.gif

Det ser ut att vara en M6.
Jag klantatde mej förra sommaren och ramlade omkull med hojen på parkeringen, då lossnade bromspedalen på nästan samma ställe. Skruvade ihop allt igen, fick byta Nr 28, 30 och 31 dock. Klarade mej med andan i halsen, piggen längst ut på pedalen fick lite stryk och passagerarfotpinnen blev krökt och handskyddet repades lite. Resten av hojen klarade sej mirakulöst utan skador..den landade mjukt och fint ovanpå mej :näsblod

Fick skruva bort passagerarfotpinnarna då den inte gick att räta till utan att det skulle se ut som skit. Blev lite mer rejs-känsla över hojen utan dem :D

Jag monterade en snabbkontakt till C-tek laddaren på batteriet i höstas, smidigt att kunna ladda batteriet under vintern utan att behöva ta bort sadeln.
Missade på nåt jevla vis att sätta tillbaka den gröna kabeln på minuspolen, tur att ni gjorde mej uppmärksam på det :tummenupp
 
Back
Top