PROTESTDAG LÖRDAG 30 MAJ mot nya mc-parkeringsregler i GBG

• Thread starter Thread starter Kneedrag
  • Start date Start date
då får man hålla sig i skinnet, när åker ni ifrån orust?

Jag har lite svårt att hålla mig i skinnet, tänkte mest på er andra... :tungan
Åker någongång efter 08 så jag är i stan före 09.

Eller är ni ett gäng som ska åka från Orust/Stenungsund på lite roligare vägar än E6 till Gbg så hänger jag gärna på. :banana Jag kan inte småvägarna ännu.

Jag har lite svårt att hålla mig i skinnet, tänkte mest på er andra... :tungan
Åker någongång efter 08 så jag är i stan före 09.

Eller är ni ett gäng som ska åka från Orust/Stenungsund på lite roligare vägar än E6 till Gbg så hänger jag gärna på. :banana Jag kan inte småvägarna ännu.

nej nej jag ska puttra in själv men det blir inte så tidigt. Vi syns där inne istället:tummenupp

Vi (Mögel och jag) ommer in med! Bättre sent än aldrig, får ta frullen med oss :) Ses snart!:yoparty

Såg inte detta förrens nu.

Kommer också men det kommer bli strax innan klockan 12 :rolleyes:
Inte mycket till hjälp i protesten..... :D
Men det kanske finns några som vill köra sen.

Jonas

Jag ger inte upp...

Vad var detta..?!?!?!? :confused:
Ännu mindre hojar denna gång....
Och på råge ½timme efter vi dratt så kommer värsta anstormningen med bilar så att det inte finns en enda plats över...
Vi borde ha stannat längre....:gnissla

Va e alla hojjar(mc+moppe) som åker runt, eller rakt av är registrerade på denna ort. Om det är bara vi 200-300 som var där idag så räcker nog de gratis parkeringar som redan finns. :rolleyes:

Hoppas på ngt starkare nästa gång, trots att jag förmodligen är nere på kontinenten och snurrar.:cool:

PS vi måste lära oss att stå emot sådanna idioti-regler som vår "kära" politiker bestämmer. I England så var det allt lite mer motstånd. Kan inte oxå vi visa samma stöd för varandra. VÅGA VÄGRA PROTESTERA ALLA !!!:hördu
http://www.notobikeparkingfees.com/

Samma plats nästa gång?

Vad var detta..?!?!?!? :confused:
Ännu mindre hojar denna gång....
Och på råge ½timme efter vi dratt så kommer värsta anstormningen med bilar så att det inte finns en enda plats över...
Vi borde ha stannat längre....:gnissla

Va e alla hojjar(mc+moppe) som åker runt, eller rakt av är registrerade på denna ort. Om det är bara vi 200-300 som var där idag så räcker nog de gratis parkeringar som redan finns. :rolleyes:

Hoppas på ngt starkare nästa gång, trots att jag förmodligen är nere på kontinenten och snurrar.:cool:

PS vi måste lära oss att stå emot sådanna idioti-regler som vår "kära" politiker bestämmer. I England så var det allt lite mer motstånd. Kan inte oxå vi visa samma stöd för varandra. VÅGA VÄGRA PROTESTERA ALLA !!!:hördu
http://www.notobikeparkingfees.com/

Kändes lite tunt idag, och handen på hjärtat, jag kom själv himla sent. Tankarna går dock runt, hörde nåt om att byta plats till nästa gång?

Kunde tyvärr inte idag...
Annars hade jag vart där...

Synd att uppslutningen minskade :(

Min hoj har pajat så jag har iaf en bra ursäkt...kommer nästa gång!

Om någon hade en megafon och sjung motorcyckelparkeringsprotestsånger o hettsade alla mcåkare . det vore fräckt .

Engelsmännen . har sin mcparkeringsdemonstration den 9 juni .

. Good luck with your campaign guys! From bikers in England! We hope you win.

Lite klipp & klistra...

Vet inte vad du har för kamera men ställ in bländare och slutartid manuellt så blir panoramat "sömnlöst"
Blir lätt olika exponeringar annars och vissa bilder blir mörkare / ljusare.

i övrigt cool bild :tummenupp

Jonas.

ps. samt vitbalans om du inte fotar i RAW.

Last edited:
Jag tyckte det var väldigt lite folk jämfört med förra gången. Vi kunde lika gärna gjort något annat, det var inga problem för bilisterna att hitta p-plats.

Och fortfarande tiden... Detta med 9-12. Som vanligt kom mest folk efter 10.30 så är vi fler så får vi stå längre typ 9-15 även om det kanske inte är så kul i gassande sol men o andra sidan så gör vi detta för oss själva också.

Men var det inte som så att detta kom lite i skymmundan av Uppdrag granskning här på SH? Bara en tanke :)

Fåtalet MC-parkeringar, cyklarna bort och göm bilarna i P-hus, troligen med obegränsat med p-rutor!!

Vem är skyldig till en sådan här tankevurpa denna gång då!

Snart dags för dop, Ghosttown.

"Men oavsett om du kör bil eller cykel är principen densamma - parkeringsplatserna ska helst bort från gatorna."

Märkligt.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.324782-cykelparkering-ska-regleras-i-detalj

kommer det bli någon protest dag nu i maj 2010?

Det beror nog på om det utkristalliserar sig några frivilliga att dra i det. Jag är gärna med och "väsnas" och protesterar, men har inte tid att driva själva projektet.

Vi såg förra året var att många tyckte illa om de nya reglerna, men ganska få ville hjälpa till och engagera sig ordentligt, ringa politiker, fixa flygblad, ta lite "gruppchefsansvar". Till slut var vi bara 2-3 man som fick göra allt. Och det funkar inte att så få driver på ett arbete som berör flera tusen hojåkare.

Vill du bli projektledare? Jag och Otto kan bidra med massor av knowhow från 2009!

Last edited:
Nyheter
En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...