KTM 690 Smc 2008

Garanti ärende

Skickade in min hastighetsmätare i mitten av januari till lelles,
har fortfarande inte hört nått.
Ringde för 2 veckor sedan då sa dom att de är bara o vänta.
Börjar ju bli barmark ute nu, dax för premiär snart.
Nån mer som väntar på en ny o har fått mer info.

/Kalle
 
Skickade in min hastighetsmätare i mitten av januari till lelles,
har fortfarande inte hört nått.
Ringde för 2 veckor sedan då sa dom att de är bara o vänta.
Börjar ju bli barmark ute nu, dax för premiär snart.
Nån mer som väntar på en ny o har fått mer info.

/Kalle

Lite surt,går det inte att köra utan den för att stilla det värsta begäret?

Skumt det ska ta så lång tid,stämmer ju inte riktigt tycker man.
Hos Jonte Engdal's motorsport fixa dom fram en på 2 veckor ca.

Stå på dig och var e tjattig,envis,omedgörlig osv kund och kräv dem skynda sig :)
 
Lite surt,går det inte att köra utan den för att stilla det värsta begäret?

Skumt det ska ta så lång tid,stämmer ju inte riktigt tycker man.
Hos Jonte Engdal's motorsport fixa dom fram en på 2 veckor ca.

Stå på dig och var e tjattig,envis,omedgörlig osv kund och kräv dem skynda sig :)

Jo de kanske går.
Men med tanke på att allt är data styrt får man väl säkert massa felkoder.

Ringde nu på morgonen, fick besked att dom kanske skickar den från Östrike på torsdag,
Så de är väl bara avvakta o se.
 
Idag fick jag på nya sulor på min offroadkittade 690 SMC.
Det blev Michelin T63 ,tidigare kört med Maxxis 6006 Dualsport som var nån kompromis grus/asfalt.
Vilken skillnad,klart bättre fäste på grusvägarna med T63 och även på asfalten kändes de helt okej.
Blev positivt överaskad,så som grusvägarna ser ut nu halvt fuktiga så gick det köra på rätt fint ändå,klart friskare än med Maxxis kompromis däck.

De nytvättade och vinterförvarade kläderna höll sig inte rena speciellt länge och jag kände mig som rena barnet :)
 
Last edited:
Är lite sugen på att byta till en SMC..Ingen som letar en Superduke?:D
 
Idag fick jag på nya sulor på min offroadkittade 690 SMC.
Det blev Michelin T63 ,tidigare kört med Maxxis 6006 Dualsport som var nån kompromis grus/asfalt.
Vilken skillnad,klart bättre fäste på grusvägarna med T63 och även på asfalten kändes de helt okej.
Blev positivt överaskad,så som grusvägarna ser ut nu halvt fuktiga så gick det köra på rätt fint ändå,klart friskare än med Maxxis kompromis däck.

De nytvättade och vinterförvarade kläderna höll sig inte rena speciellt länge och jag kände mig som rena barnet :)

Själv kör jag med Maxxis Sur-Cross ST, riktigt bra grepp ute i skogen och på grusvägar men kunde ha varit lite bättre på asfalt.
Synd att de verkar slitas snabbt bara :näsblod
 
Okej, tack för tipset kanske blir en sån då :tummenupp e det din hoj som står på din mc? Jävligt snygg isåfall!

Hahaha, ja det är min.
Ragnar ville låna den som visningshoj.
Då har du ju sett hur det ser ut i verkligheten, med lampan alltså.

Jag köpte mina prylar från Ragnar, tror faktiskt det blev billigare än att ta hem det själv.
Så kolla med DinMc.
 
Last edited:
Nån som vet hur man ändrar höjden på bakbromsen? Vill ha min längre ner!

Samt om det är nån som har art.nr på vilken slang man ska använda från biltema till slangklämmorna för att sätta på avgasröret?
 
Letar egentligen efter en Husaberg 650 men har även börjat fundera på en 690SMC (eller t.o.m en 950 SM).
Har läst en del om att 690 inte har samma drag på låg/mellan register, går detta att förbättra med akra/ommappning?
Och hur är chassit jmfrt Husan, funkar det på en riktig motardbana eller känns den lika tung/seg som en 660?
 
Letar egentligen efter en Husaberg 650 men har även börjat fundera på en 690SMC (eller t.o.m en 950 SM).
Har läst en del om att 690 inte har samma drag på låg/mellan register, går detta att förbättra med akra/ommappning?
Och hur är chassit jmfrt Husan, funkar det på en riktig motardbana eller känns den lika tung/seg som en 660?

Vad ska du ha hojen till? bana? Gata? Grus?
 
Ingen f.d. husa-ägare här?

Letar egentligen efter en Husaberg 650 men har även börjat fundera på en 690SMC (eller t.o.m en 950 SM).
Har läst en del om att 690 inte har samma drag på låg/mellan register, går detta att förbättra med akra/ommappning?
Och hur är chassit jmfrt Husan, funkar det på en riktig motardbana eller känns den lika tung/seg som en 660?
 
Back
Top