Tips på rad-4:a...

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Har slängt ut min hoj på blocket och letar ny. Troligtvis blir det en twin. Men är inte helt säker. Så nån som har tips på en rad-4:a relativt ny från 02 - 03 pris 60' - 70' och billig försäkring max 6.000:- /år hel. Behöver ej va en r-hoj men skall kunna köras på bana. Gärna någon form av kåpa.

PS. ja, jag har provkört daytona 675 och lurar på en sån. Men rad-4:a

//Dafe

Min 600 har 98, så det borde finnas

Kanske alltid har haft det bara jag som fick för mig att den funnits i 2 varianter. Känns den liten som en vanlig 600:a eller mer rejäl är även sugen på en hoj som man kan ta lite packning på?

//Dafe

Kanske alltid har haft det bara jag som fick för mig att den funnits i 2 varianter. Känns den liten som en vanlig 600:a eller mer rejäl är även sugen på en hoj som man kan ta lite packning på?

//Dafe

Den finns i två varianter, kan inte med 100% säkerhet svara på vilken som är vilken, men det finns en slö och en mindre slö. Mitt tips, eftersom du kört sv650, är att testa fz1 om du nu vill trilskas med en rad4:a. Att gå från sv650 till fz6 e nog inte speciellt upplyftande.

/Kalleman

Var försäkrar du en Daytona 675 för max 6000 per år hel?
Sista jag tittade på den skulle jag få pröjsa 15k för den hel/hel och då är jag 35.

Däremot kostar min XB9R strax över 6000 kr hel/hel. Kanske kan vara något att ha med bland de cyklar du tittar på?

Var försäkrar du en Daytona 675 för max 6000 per år hel?
Sista jag tittade på den skulle jag få pröjsa 15k för den hel/hel och då är jag 35.

Däremot kostar min XB9R strax över 6000 kr hel/hel. Kanske kan vara något att ha med bland de cyklar du tittar på?

IF:s Triumph försäkring region 4, 8500:- hel/hel självrisk 6000:-

Inte riktigt 6000:- alltså.

Tycker Trajjan var en jäkligt fin hoj men vet inte om det är värt pengarna för det händer inte så mycket förrens 8000 varv. Kommer pendla mycket nämligen.

Provkörde en sån och över 140 är det inte kul särskilt länge.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back