Hyra ut garage

bluerider

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2010
Hoj
yamaha r6
Hejsan !
funderar på att skaffa/bygga ett garage för uthyrning.
Vad är normalpris per hoj i månaden i värme garage ?

Nu vet jag ju inte vart du bor, men frågan brukar nog för det mesta vara "Vad kan du inte ta ut för uthyrningen?". Garage och P-platser i allmän i större städer brukar ju vara ett helvete att få fixat om man inte vill stå i en kö i halva ens liv :va :)

Men jag har iaf ett garage på G här i Varberg för min del, verkar landa på 150-200 kr/månaden, men då är ägaren en polares farsa som är medveten om att jag är en fattig student, så 400-600 kr/mån lär ju iallafall inte vara något ovanligt eller oförskämt att begära.

Nu vet jag ju inte vart du bor, men frågan brukar nog för det mesta vara "Vad kan du inte ta ut för uthyrningen?". Garage och P-platser i allmän i större städer brukar ju vara ett helvete att få fixat om man inte vill stå i en kö i halva ens liv :va :)

Men jag har iaf ett garage på G här i Varberg för min del, verkar landa på 150-200 kr/månaden, men då är ägaren en polares farsa som är medveten om att jag är en fattig student, så 400-600 kr/mån lär ju iallafall inte vara något ovanligt eller oförskämt att begära.

trelleborg bor jag. Hade tänkt mig att hyra ut för vinterförvaring.
Kollar på en "bygg sats" med värme, larm. Man kan få in en hel del hojar i bara ett av garagen.(där kommer vara 3 garage som ligger på 75kvm var.
Vet inte hur eftertraktat det är igentligen men om folk runt trelleborg skulle vilja vinterförvara så kan det ju inte vara nåt problem att ha hojen där med.

Smäll upp skiten i Lund och du har det uthyrt direkt.

Vore jag dig skulle jag ta ett fast pris för hela vinterförvaringen. Du får väl göra en kalkyl räkna baklänges för att se var du går jämt ut och jämföra det med vad vinterförvaring kostar på annat håll t ex mc-firmor.

Säkerhet, tillgänglighet och läge är nog rätt viktigt för de flesta. Ligger förvaringen långt ute på landet på en tomt där ingen har regelbunden koll tror jag få skulle vara beredd att betala särskilt mycket. Frågan är om din kalkyl går ihop om du räknar in investeringen. Vore annorlunda om du hade en gammal lada som stått och sedan länge varit helt avskriven.

Folk med enskilda garage samt centralgarage betalar allt från ett par hundralappar till minst en tusenlapp och uppåt beroende på var de är belägna. Vet att det finns bolag som hyr ut p-platser i centralt belägna garage för betydligt men då vänder de sig främst till bolag.

Mek möjlighet?

Vi betalar 300/kvm och år för ett sunkigt plåtskjul som det snöar in i(:mad:) i ett industri område. Så min bilplats kostar 1000 kr/månaden men den e egentligen onödigt stor (40 kvm)

Detta i ystad.

har svårt att där kommer vara mycket meckmöjlighet. Har man flera hojaar i samma garage av olika ägare så är det inte så popelärt att folk går runt och kanske råkar repa av misstag t.ex..

men jag vet folk som tar 4000kr/månaden+ el förbrukning för ett garage med meckmöjligheter för 2 bilar.

min ide är att hitta en central tomt.
larm och stängsel med tagtråd och upplyst område. ev. kamera övervakat.
Endast jag kommer ha tillgång till nycklarna och man får boka uthämtning av hojen. någon dag innan.
Men man kan säkert få ut hojen samma dag. om man inte gör nåt speciellt.
Om man ska hyra ett helt garage så får man så klart nyckel till just det.

Tar en hoj ca 2-3kvm typ?
alltså ca 30st hojar i ett garage om man vill kunna ta ut dom innersta.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg