Lämplig förgasare

amazon 122s

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2009
Hoj
yamaha dt125lc -85 yamaha r5-72
Hallo där ute tänke be lite om råd är så att jag moterat en 170cc cylinder på min Yamaha dt 125lc just nu sitter en 26mm förgasare på skulle vilja ha lite större skäns det som det skulle behövas lite större men vet inte riktigt hur stor några förslag?

Den stora kuggfrågan är hur mycket din reedkorg flödar. Att hända på en stor förgasare när reeden inte flödar tillräckligt är bara sämre...

Min gissning är dock att en Keihin PWK 33 är precis lagom. Har du sen lite mer trim så är den PWK 36 (det som sitter på 125cc cross) da shit...

oki tack för rådet har iof ingen aning hur mycket reeden flödar har iof kollat lite på några 30mm förgasare men då vet jag vad jag ska kolla efter

Den stora kuggfrågan är hur mycket din reedkorg flödar. Att hända på en stor förgasare när reeden inte flödar tillräckligt är bara sämre...

Min gissning är dock att en Keihin PWK 33 är precis lagom. Har du sen lite mer trim så är den PWK 36 (det som sitter på 125cc cross) da shit...

Ska ytan på "fönstrena" när bladen är fullt öppna vara 25% större än förgasarens yta? Har för mig att det var något sånt.

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back