phille_hbg
Ny medlem
Ironi är svår att få fram genom skrivet ord utan användande av ironoska smileys.
Alternativt menar du allvar när du skriver att RoH ska ansluta sig till HA eller liknande och då har du kommit helt fel. Det kommer under inga omständigheter att hända. Inte en chans.

nu tror jag allt att du missuppfattade det hela. det var inte ironi eller något annat skämt. det var bara en upplysning om att det finns grupper som håller på med bl.a. liknande saker. och jag sa inte att RoH eller någon annan GRUPP skulle ansluta sig. däremot sa jag att man kan (d.v.s. i detta fallet så betyder "man kan" varje enskild person) ansluta sig, om man nu finner det intressant med sådana grupper. vill man veta mer så finns det mycket information tillgänglig om i princip alla såna grupper på bl.a. internet.
det man bör ha i åtanke när man läser om såna grupper är att många artiklar i många tidningar stämmer kanske inte till hundra procent alltid.
nu försöker jag inte värva medlemmar till någon grupp överhuvudtaget och jag tycker även att det är förjävligt rent ut sagt att man inte ska kunna ha saker och ting i fred. detta var bara tänkt som en upplysning till alla. det låter ju skitbra att vara med i en grupp och sådär, men man ska ju tänka själv också. har man en diktator-liknande människa som styr en grupp så är det lätt hänt att det händer ett och annat med gruppen och inom gruppen.
det finns grupper i stil med dom stora Bandidos- och HA-grupper som har börjat i ungefär samma stil som det som många försöker diskutera fram i denna tråden. det tråkiga är att det ofta har lett till andra grejer.
det är inte fel med civilkurage i många fall, men ibland så är det lätt att istället för att jobba MED polisen så blir det att man jobbar MOT polisen, och jag har svårt att tänka mig att någon skulle vilja komma in i dom banorna. som någon uttryckte sig: "ta lagen i egna händer" är just vad förövarna som ni vill stoppa har gjort. vad är det som gör er bättre än dom i sådana fall?
vill ni ha tips på hur man tar fast folk så är ni välkomna att skicka PM till mig så ska jag försöka besvara frågor och komma med tips så gott jag kan. och nej, jag tjallar inte på någon ifall ni tror det och jag känner inte nån "APA 2", 3, 7 eller vad ni än vill kalla folk, så någon sån fråga lär jag inte besvara under några som helst förhållanden på.
och nej, jag skriver inte ACAB, RoH eller något annat på mina fordon.
MVH Glenn