Hur ofta får du försvara ditt hojval?

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date
"Folk" har aldrig nån aning om någonting.
De ser bara den specifika situationen just då. Lånar man en hoj en dag så tror de ju att det är det man kör runt på i all oändlighet. Man kan aldrig byta.
Att ens ifrågasätta varför man kör på just den hojen man gör är helt hjärndött. Kan det vara att personen vill det?

Likadant när folk frågar vad man jobbar med. Som om man kommer jobba med det i resten av livet.....

Vakna lite, det är 2010 nu. Folk byter hoj, jobb, partner, boende, bil.... allt mycket oftare än förr.

Svenssonsyndrom.
Bara för att vissa i folkmängden rutar in sin tillvaro och ställer sig så snällt i ledet för att sakta bli totalt senila på sina dödstråkiga industrijobb, bara för att dom är vana vid att få in samma summa pengar var månad, bara för att kunna betala av sina villor i rydebäck som dom sitter och häckar i år in och år ut.

Egentligen är dom "okunniga" som ställer dom dumma frågorna bara jävligt avundsjuka på att andra har så roligt när dom själva går i sin trista vardag.

That´s it.

Svenssonsyndrom.
Bara för att vissa i folkmängden rutar in sin tillvaro och ställer sig så snällt i ledet för att sakta bli totalt senila på sina dödstråkiga industrijobb, bara för att dom är vana vid att få in samma summa pengar var månad, bara för att kunna betala av sina villor i rydebäck som dom sitter och häckar i år in och år ut.

Egentligen är dom "okunniga" som ställer dom dumma frågorna bara jävligt avundsjuka på att andra har så roligt när dom själva går i sin trista vardag.

That´s it.

Amen.

Du kanske borde prova på något nytt i så fall.

Jag har provat tops of the line glidare, motard, ZZR 1400 mm(som jag iofs gillade) men en ny 1000 kubiks räserhoj är ju det bästa som finns tillgängligt kan man ju säga, varför skulle man välja nåt med sämre bromsar, mindre effekt, sämre chassie osv?

Ok att man gör det av ekonomiska skäl men annars finns ju ingen anledning.

Jag har provat tops of the line glidare, motard, ZZR 1400 mm(som jag iofs gillade) men en ny 1000 kubiks räserhoj är ju det bästa som finns tillgängligt kan man ju säga, varför skulle man välja nåt med sämre bromsar, mindre effekt, sämre chassie osv?

Ok att man gör det av ekonomiska skäl men annars finns ju ingen anledning.

Säg det till motardkillen som kör 8or runt dig när det blir kurvigt.
Men smaken är olika.

Tror jag aldrig har fått försvara mina val av hojar, någon gång har det väll hänt att någon med trimmad 9-3a eller liknande som hånade 400an, motard, som jag hade tidigare... tills det blev åka av, då såg han ut som ett frågetecken efteråt.:rolleyes:

Hela tiden mot mig själv- "varför köpte du inte en sporthoj igen? varför en offroad när det finns fighters?"

Säg det till motardkillen som kör 8or runt dig när det blir kurvigt.
Men smaken är olika.

Du är från Gävle, sett många kurvor här? :D

Sen så tycker jag att det är oviktigt hur fort man kommer fram, det är hur roligt man har under tiden.

Du är från Gävle, sett många kurvor här? :D

Sen så tycker jag att det är oviktigt hur fort man kommer fram, det är hur roligt man har under tiden.

Finns hur många kurvor som helst här, den som söker skall finna :tummenupp och mycket sant man ska ha roooooligt under tiden

Det vet väl du om någon som var på väg rätt ut i skogen utanför Tierp i somras :D

Japp, tänkte definitivt att jag skulle kitta om hojen till jordfräs då... :yoparty:D

Apropå tråden, så pratade jag med någon figur om motorcyklar fick frågan om man åkte sporthoj eller plastraket som han kallade det. Man svarade ehm sporthoj åker jag men jag skulle inte kalla det plastraket.. Vad åker du frågar man tillbaka...
- Inget, men jag tycker plastraketer är så fula ingen charm eller stil det ska vara HD. (att nämna vid bordet så var det inte en enda som åker HD utan andra märken med custom/touringhojar och de sitter och suckar och himlar med ögonen åt han :)

- Inget, men jag tycker plastraketer är så fula ingen charm eller stil det ska vara HD. (att nämna vid bordet så var det inte en enda som åker HD utan andra märken med custom/touringhojar och de sitter och suckar och himlar med ögonen åt han :)

Men fasen, HD har några bra läckra modeller de med.
Jag har dagligen fått försvara mitt hojval de senaste veckorna.
Hjärtat säger att jag behöver en Motard också men plånboken säger nej.
Husaberg och en verktygslåda eller kanske en xr 650....arrrrhg!

Men fasen, HD har några bra läckra modeller de med.
Jag har dagligen fått försvara mitt hojval de senaste veckorna.
Hjärtat säger att jag behöver en Motard också men plånboken säger nej.
Husaberg och en verktygslåda eller kanske en xr 650....arrrrhg!

Hoj som hoj, så länge man kör och tycker det är skoj så får man tuta omkring på DT125.. Men det man blir lite trött på är kommentarer från folk som inte kör alls och har alla dessa härliga förutfattade meningar om oss hojåkare...
Hjärtat vs. plånboken hmm oftast vinner plånboken... Apropå ingenting vad var det för handskar du köpte förra året klurar på nya och tycker mig komma ihåg att du tyckte dina var rätt nice och sköna...

Jag får alltid, dagligen försvara mitt val av hoj.

Vad ska du med en zx10:a till du kan ju inte ens utnyttja den.....

Jag föll för min hoj och köpte den första gången jag såg den utan att ens provköra den, höll på och övningsköra på en zx6r och åkte förbi AVA och där stod snigel och väntade på mig.
Han fick följa med hem samma dag och lilla röd fick stanna på AVA.

Jag är född att köra grönt!

Ja själv köpte man hoj istället för lägenhet eller bil så folk brukar bli lite fundersamma :) Men det skiter jag i! Känner inte att jag behöver förklara mig för någon när jag är säker i mitt val

Jag blir ifrågasatt mina hojbyten varje säsong.:arsele
Finns ju så mycket kul att prova på och alla hojar har sin charm! Hoppas hitta något nytt och mer sportigt denna säsong.:yoparty

Som många här inne nämner så är väl oftas de okunniga som är väldigt frågande till varför man inte har den absolut största och "snabbaste" i deras ögon dvs.

Har precis införskaffat mig en Fz1-s 08, helt ny. Får gärna kommentaren om vaför jag inte köpte -N för den är snyggare.
Tja, Visst är den snyggare enligt min åsikt med. Men jag vill ha det praktiska med kåpan då jag gärna tar lite långturer osv med sambon, eller använder hojen som transport på motorvägen till / från jobb.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025