Billiga Xenon-kits

Kan någon svara på om det är så låg K som möjligt man ska ha för att fåp så vitt ljus som möjligt. Har märkt att en del kör med 8000K & får blåare ljus?
 
Vilket lösning är bäst att ha på en KTM 660 -04 (saknar batteri)?

Orkar/hinner inte läsa hela tråden....är detta för bil eller mc?

(Kan inte titta på e-bay-länkar på jobbet :gnissla)
 
Kan någon svara på om det är så låg K som möjligt man ska ha för att fåp så vitt ljus som möjligt. Har märkt att en del kör med 8000K & får blåare ljus?

Ju lägre K desto vitare (mindre blått) ljus. Numera finns även 3000K, men de ger gulaktigt ljus.
 
Kan någon svara på om det är så låg K som möjligt man ska ha för att fåp så vitt ljus som möjligt. Har märkt att en del kör med 8000K & får blåare ljus?

Mest ljus får man från 4300 K. Den lampan räknas som standard av just den anledningen. Högre värden ger sämre/mindre ljus. Det ser bara spejsigare ut. D.v.s. sånt man ser på pimpade golfar med 18-åriga Uffe bakom ratten. Han ser f-n inte ut, men har tror han ser tuff ut.
 
Kan två hojar dela på ETT paket för bil?

Blir det varmare? (Tror min hoj bara har plats i hela lamphuset)

Bolt on? Dvs idiotsäkert?
 
Kan två hojar dela på ETT paket för bil?

Blir det varmare? (Tror min hoj bara har plats i hela lamphuset)

Bolt on? Dvs idiotsäkert?

Dela visst, funkar
Varmt, vet inte riktigt mina båda sitter under min "flyscreen" utan att det hänt något
Tämligen idiotsäkert
 
Kan två hojar dela på ETT paket för bil?

NEJ!
Inte om det är Bi-xenon (H4).
Då måste du ha ett annat kablage med.
Dom Bi-xenonkitten jag har köpt innehåller ett kablage som sitter ihop till båda lamporna.

Kanske går att ta isär?
 
Tittade på demon, där tog dom ut halogenlampor. Funkar det lika bra att ersätta helt jättevanligt H4?

Dela visst, funkar
Varmt, vet inte riktigt mina båda sitter under min "flyscreen" utan att det hänt något
Tämligen idiotsäkert

Tog du isär kablaget som det nämns här under precis?

NEJ!
Inte om det är Bi-xenon (H4).
Då måste du ha ett annat kablage med.
Dom Bi-xenonkitten jag har köpt innehåller ett kablage som sitter ihop till båda lamporna.

Kanske går att ta isär?

Kan man beställa extra kablage tror du?

Köpte du dom här?
http://www.vvme.com
 
Last edited:
Kan två hojar dela på ETT paket för bil?

Blir det varmare? (Tror min hoj bara har plats i hela lamphuset)

Bolt on? Dvs idiotsäkert?

Visst finns det risk för att nån tillverkare säljer nån bil-specialare som gör att det kanske bara finns 1 enda kontakt e.dy. men jag tror att i de allra flesta fall så säljs det två kompletta, och därför fullt delbara, lyktsatser. Köp en bilsats och dela med MC-polarn är mitt förslag. Saknas nån kabel så får ni väl tillverka eget. :)

Xenon är kallare är vanliga lyktor. Mindre energi går till värme och mer energi till ljus. Detta är ett litet prorblem med xenon på bilar/fordon som körs vintertid. Isen smälter inte bort från lyktglaset eftersom lyktan är för kall.

Har bara installerat en sats hittills och det var så "bolt-on" som det gick att få det. :) MEN risken finns att strömförsörjningen är för klen och att man därför måste koppla till ett extra relä som drar ström direkt ifrån batteriet. Jag monterade xenon i helljuset på en bil som hade separata helljusstrålkastare men det helljussystemet orkade inte tända xenon-lampan. Jag drog då en separat strömkabel och voila så sken det utav bara s-tan! :tummenupp Detta var dock en 55 watts sats så den krävde förståss mer startampere än en standard 35 wattare.

PS. Om du drar egen strömkabel kom då ihåg att sätta dit en egen säkring också. >20 ampere behövs nog i de flesta fall vid uppstart. Det varierar beroende på hur många watt systemet är på och hur många lyktor man kopplar in.
 
Last edited:
Visst finns det risk för att nån tillverkare säljer nån bil-specialare som gör att det kanske bara finns 1 enda kontakt e.dy. men jag tror att i de allra flesta fall så säljs det två kompletta, och därför fullt delbara, lyktsatser. Köp en bilsats och dela med MC-polarn är mitt förslag.

Xenon är kallare är vanliga lyktor. Mindre energi går till värme och mer energi till ljus. Detta är ett litet prorblem med xenon på bilar/fordon som körs vintertid. Isen smälter inte bort från lyktglaset eftersom lyktan är för kall.

Har bara installerat en sats hittills och det var så "bolt-on" som det gick att få det. :) MEN risken finns att strömförsörjningen är för klen och att man därför måste koppla till ett extra relä som drar ström direkt ifrån batteriet. Jag monterade xenon i helljuset på en bil som hade separata helljusstrålkastare men det helljussystemet orkade inte tända xenon-lampan. Jag drog då en separat strömkabel och voila så sken det utav bara s-tan! :tummenupp Detta var dock en 55 watts sats så den krävde förståss mer startampere än en standard 35 wattare.

PS. Om du drar egen strömkabel kom då ihåg att sätta dit en egen säkring också. >20 ampere behövs nog i de flesta fall vid uppstart. Det varierar beroende på hur många watt systemet är på och hur många lyktor man kopplar in.

Nu råkar jag ha den manliga typen av hoj som inte har batteri. Den sparkar man igång och sen får man ta det som erbjuds.

Jag är tämligen säker på att 35w räcker för egen del. Frågan är bara om lilla hojen orkar tända dom :va

Finns väl bara ett sätt att testa. Skulle det skita sig så har gamla röv-740'n fått sig nya bättre lampor :p
 
Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top