Motsatsen till chick flick?

Jag och en kompis kallar sådana filmer för "fjollfria". Dvs de saknar fullständigt romantiskt innehåll.

Exempel: Predator, Terminator 2 (inte 1:an), Sniper, med flera.

De är tyvärr ganska lätträknade.

Mmm, och UFC... borde inte tjejer digga att få se massa halvnakna svettiga (vältränade, om än i olika viktklasser) män!? :va

Det är sant. Jag börjar fundera på ifall det finns något "genuint-manligt" överhuvudtaget. Det första jag tänkte på var att jaga, men ett par killar ute i skogen ensamma, det känns lite brokeback mountain. Och köra hoj är definitivt gay, även om vi inte erkänner det, men massa män (och pojkar) i tajta skinnställ säger egentligen allt... Kan det vara så att alla manliga aktiviter är lite smyg-gay? :näsblod

Men seriöst, "Dick flick" och "Fjollfri" i all ära men det känns inte lämpligt att skriva i min redovisning. Finns det inget ord som innebär motsatsen till chick-flick?

EDIT: Jag fann det jag sökte efter: Lad lit.

En bra icke chick-flick var helt klart Starship Troopers..

När jag såg de på bio var det inte EN ENDA tjej i hela biografen.. Det kändes manligt.. Samma sak när jag såg filmen DOOM.

SHOOT EM UP filmer kanske?

Testo-rulle: Allt med Steven Seagal, Jean Claude vandamme, chuck Norris, Bruce Lee, Dolph Lundgren och Sylvester Stallone! :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg