Hur mycket stiger en etta i värde av ett stambyte?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Kommer plugga på annan ort i höst så börjar titta på att sälja lägenheten, men så fick jag reda på att det eventuelt ska stambyttas i höst.

Det kommer ju göra lägenheten rätt svårsåld innan, och eftersom jag inte har några lån på den och hyran är väldigt låg är frågan om man inte ska ha den kvar och sälja den som nyrenoverad och stambytt i vår/sommar istället?

Prisläget just nu är 300-350 000 baserat på va andra lägenheter gått för i huset, är det realistiskt att dra till med en 400ing?

Köpte den för 360 föra året och har renoverat det i princip allt som inte berörs av stambytet då jag har haft på känn att det skulle komma :tungan

Mer kostnaden för att ha den kvar är nånstans i trakten 2-3000 (hyra + hur mkt dyrare hyres är i månaden än köpes på den nya orten)

Så högt räknat är det 30 papp vilket man borde få tillbaka right?

Kan du inte hyra ut i andra hand under ett halvår eller så? Är det billig hyra finns det säkert nån jeppe som kan tänka sig att bo där även om det är renoveringskaos..

Kan du inte hyra ut i andra hand under ett halvår eller så? Är det billig hyra finns det säkert nån jeppe som kan tänka sig att bo där även om det är renoveringskaos..
Jobbat på stambytte och vet hur krångligt det kan va att reda ut konstiga skador pågolv å liknande även utan inneboende så e inte jätte sugen på det men det e en tanke!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg