Hur tänkte arbetsförmedlingen nu ??

• Thread starter Thread starter Nicotin
  • Start date Start date
Jag tycker det är ett idiotiskt förslag.
Om frun blir arbetslös och är tvungen att flytta till annan ort, för att inte bli av med A-kassan. Då blir mannen tvungen att säga upp sitt jobb och ta med sig barnen till den nya orten. Där blir den mannen tvungen att leva på A-kassa, tills han får ett krav att flytta för att inte bli av med A-kassan och då måste frun säga upp sig och följa med. Och så upprepas allt igen. Vad har man åstakommit förutom att flytta problemet runt och runt.

Åh fan? Ja, då skall jag genast köpa en fräsch suterrängvilla på 200+ kvadrat för under 200.000 här i Östergötland... för det är inte dyrare att leva här än i Norrlands inland, det har jag hört från en Initierad Källa på Sporthoj!

Trean jag bor i här i Göteborg är billigare än den jag hade i Umeås sämsta kvarter.

(Min fetstil.)

Mat är billigare i södra sverige än i norra sverige.

Om du jämför Umeå city med Norra Fjöls livs, ja då har du nog faktiskt rätt.

Spårvagnskort 400kr, pendling med bil i norrland 3500kr.

Pratade vi inte om arbetslösa här, och deras rätt att köra skoter? Tänkte du pendla till skotern, eller vad menar du? :va

Högre löner i södra Sverige.

Samma bidragssystem.

Har jag fel på någon punkt?

Ja inte kan du då läsa en karta. Norrlands inland är något helt annat än Umeå och Sundsvall.

Min granne har ute sitt hus nu för 2 mille eller anbud, mitt är något billigare då hans är helt nyrenoverat.

Snittpriset på kåkar här passerade två mille för ett tag sedan. Och återigen, hur är det med kartkunskaperna? Den där stora sjön bortanför Ön och Obbola kallas för Östersjön. Inland... ?

Umeå var sist jag kollade snarast ett av de ställen man tvingar stackars skoteråkare från inlandet att flytta till när AF ger upp på arbetsmarknaden för mediakonsulter med specialinriktning hårstyling i Blattniksele.

Vad jag menar är att de kan sitta där uppe och söka de jobb som finns tillgängliga tills de får ett eller de blir less på att vara arbetslösa och flyttar för att få jobb.

Och de har min välsignelse att göra just det! Jag kräver inte att de skall flytta. Så länge de inte kräver att jag skall betala för det.

Last edited:
Och de har min välsignelse att göra just det! Jag kräver inte att de skall flytta. Så länge de inte kräver att jag skall betala för det.
Vad är skillnaden mellan en bidragstagare i stockholm och en bidragstagare i arvidsjaur då?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg