Varför skulle det gå åt helvete? Kommer fungera hur bra som helst förmodligen.
Kan det inte vara så att biloljan har okopplingsvänliga tillsatser?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Varför skulle det gå åt helvete? Kommer fungera hur bra som helst förmodligen.
Kan det inte vara så att biloljan har okopplingsvänliga tillsatser?
Jo, självklar finns ju risk för friktionshämmande additiv, men åt helvete skulle jag inte kalla att det kan gå. Som Jurgen sa - det kan i värsta fall slira lite på kopplingen.
Lamellerna kan förstöras för all framtid, men kan man leva med den risken så händer inte mycket mer.
Jo, det förstås.
Bästa är ju såklart att köra en JASO-Klassad olja.
Inte överdrivet dyr på biltema heller.
Många företag överlever på att folk inte gör de smartaste valen hela tiden. Ducati t ex...
![]()
eller?Ja, men du vet väl vad man brukar säga. -Ducati - det kostar att komma sist.
Nej nej nej! Du har fått det bakvänt.
Gör om, gör rätt!![]()
vet inte om nån annan lagt upp detta men verkar som denna olja biltema säljer http://www.carlube.co.uk/index.cfm?category=0
Kan ha fel, men när jag kollade på deras 1liters raceolja så såg den indentisk ut med en röd flaska som carlube har i sitt sortiment.
Nej nej nej! Du har fått det bakvänt.
![]()
Gör om, gör rätt!![]()

Lyckades ha sönder blinkersen bak när jag skulle byta lampa igår så nu blir det till att byta hela skiten. Någon som provat Biltemas led-blinkers och är de verkligen godkända av bilprovningen? Läste någon som tyckte de var bra men det var skrivet för rätt länge sen och jag vet inte riktigt om det är samma blinkers som de som de säljer nu
Lyckades ha sönder blinkersen bak när jag skulle byta lampa igår så nu blir det till att byta hela skiten. Någon som provat Biltemas led-blinkers och är de verkligen godkända av bilprovningen? Läste någon som tyckte de var bra men det var skrivet för rätt länge sen och jag vet inte riktigt om det är samma blinkers som de som de säljer nu
Någon här som har testat deras "locktite" ?
Tuben för snabblimmet var skrämmande lik, kan ju hoppas att dom inte bara bytt märke så de är samma innehåll.grym! funkar riktigt bra![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |