Biltema = kanontema!

Kan det inte vara så att biloljan har okopplingsvänliga tillsatser?

Jo, självklar finns ju risk för friktionshämmande additiv, men åt helvete skulle jag inte kalla att det kan gå. Som Jurgen sa - det kan i värsta fall slira lite på kopplingen.
 
Jo, självklar finns ju risk för friktionshämmande additiv, men åt helvete skulle jag inte kalla att det kan gå. Som Jurgen sa - det kan i värsta fall slira lite på kopplingen.

Lamellerna kan förstöras för all framtid, men kan man leva med den risken så händer inte mycket mer.
 
Bilolja bör ju som sagt inte användas i våtkopplingar då det inte är anpassade för det.

Jag borde kunna använda den dock då jag har torrkoppling. Tanken har slagit mig men tycker det verkar för mycket "underklass" att slå bilolja från biltema dessutom i min MC...


















;)
 
Geiger
Jag har en fråga till.
Om jag monterar den nya styret. (som du har visat mig) Blir kablar inte för korta ?
Jag har en Honda F3 som du ser.
Men om man monterar sån styre i tex. Hornet då är det inga problem, för att den har redan liknad styre:tungan eller?
 
Ja, men du vet väl vad man brukar säga. -Ducati - det kostar att komma sist.

Nej nej nej! Du har fått det bakvänt.

567-ducati-making-mechanics-out-of-riders-since-1946.jpg


Gör om, gör rätt! ;)
 
Nej nej nej! Du har fått det bakvänt.


Gör om, gör rätt! ;)

Hehehe, ja, den var också bra.

vet inte om nån annan lagt upp detta men verkar som denna olja biltema säljer http://www.carlube.co.uk/index.cfm?category=0

Kan ha fel, men när jag kollade på deras 1liters raceolja så såg den indentisk ut med en röd flaska som carlube har i sitt sortiment.

Bra observation! Dock så verkar det som om Carlube bara har 1st helsyntetisk mc-olja, och den är 5w-40, med API: SG samt JASO: MA. Biltemas är 10w-40, med API: SM, samt JASO: MA2.

Men sen kan det ju fortfarande vara olivolja eller kolasås i biltemas flaskor.
 
Last edited:
Nitade kedjan igår med B-T:as kedjeverktyg och det funkar bra. För övrigt har jag kört den helsyntetiska racingoljan i 5 år nu och hojen går fortfarande.:tummenupp.

Edit: byter olja minst en gång per säsong.
 
Har idag köpt följande på BT:

Ryggskydd till grabbarna 5 kotors För barnens bästa.......

Barkbusters 82-576 Verkar potenta för det priset.......

Nummerskylltshållare 82-402 har bara bra erf av denna produkt....

Vidvinkelspeglar 33-102 Montera nånstans fö å slippa backspeglarna...

Och sen lite okynnesprodukter....onödigt vetande!!!
 
Lyckades ha sönder blinkersen bak när jag skulle byta lampa igår så nu blir det till att byta hela skiten. Någon som provat Biltemas led-blinkers och är de verkligen godkända av bilprovningen? Läste någon som tyckte de var bra men det var skrivet för rätt länge sen och jag vet inte riktigt om det är samma blinkers som de som de säljer nu
 
Lyckades ha sönder blinkersen bak när jag skulle byta lampa igår så nu blir det till att byta hela skiten. Någon som provat Biltemas led-blinkers och är de verkligen godkända av bilprovningen? Läste någon som tyckte de var bra men det var skrivet för rätt länge sen och jag vet inte riktigt om det är samma blinkers som de som de säljer nu

Är de e-märkta ska det vara lugnt men hur det är med att ändra helhetsgodkända cyklar vete tusan?
 
Lyckades ha sönder blinkersen bak när jag skulle byta lampa igår så nu blir det till att byta hela skiten. Någon som provat Biltemas led-blinkers och är de verkligen godkända av bilprovningen? Läste någon som tyckte de var bra men det var skrivet för rätt länge sen och jag vet inte riktigt om det är samma blinkers som de som de säljer nu

Jag tycker att dom är bra, men dom som kör encylindrigt säger att dom vibbar sönder.

Jag skulle nog IOFS lösa det med en gummiupphängning och använda biltemas ändå.

Dom jag har är E märkta och godkända.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top