Biltema bromsar? (snabbis)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vågar man tjöpa sådant?

Behöver nya skivor + belägg till bilen, men vågar man tjöpa sådant på biltema och spara sig en stor hög pengar? Vill ju helst att det skall passa utan modifikationer, samt att det gärna får bromsa också. :D

Så, skall man våga sig på såndant kätteri, eller skall jag klipp mig, skaffa ett jobb och sluta vara så snål? :näsblod

Dom funkar helt ok till vardagsbil. Sålänge det inte är sportprestanda du är ute efter så...

Kjöp

funkar kanon! har kört på dessa och även många bekanta och alla är nöjda men som föregående talare så funkar det till standard bilar, lite värre bilar kräver lite värre grejer. Men original bromsar på bilar håller inte heller så bra för vassare motorer.

Jag bytte till biltemaskivor på min 850 för 3 år sen.. de är dags nu igen men vad jag minns så höll inte orginal bättre

Nåh, låter ju bra det, skall sitta på en gammal BMW e36 så inget monster precis, även om man gör sitt bästa att köra som en biltjuv ibland...

Nu ska du inte vara så Golf-bitter! :mattias Om det är någon tröst så mördade min sambo den Golfen mot ett vajerräcke nånstans mellan Örebro och Karlskoga i vintras :gråta

Jag måste fan skaffa mig en sambo igen.

Hur gick det med sambon och räcket?

Jag måste fan skaffa mig en sambo igen.

Hur gick det med sambon och räcket?
Sambon va nog mest arg för att hon hade lagt ner så mycket jobb på den (läs att jag hade lagt ner en jävla massa jobb när jag böt hennes framvagnsbalk) och att hon var tvungen att hitta en ny bil. Räcket dog ganska mycket just där.

Har alltid när jag fixat min och bekantas bilar använt biltemas bromsar. Verkar inte vara någon större skillnad än priset ;)

Sambon va nog mest arg för att hon hade lagt ner så mycket jobb på den (läs att jag hade lagt ner en jävla massa jobb när jag böt hennes framvagnsbalk) och att hon var tvungen att hitta en ny bil. Räcket dog ganska mycket just där.

Klarade sig framvagnsbalken kan jag köpa den, det var en av tvåorna på årets besiktning.

Klarade sig framvagnsbalken kan jag köpa den, det var en av tvåorna på årets besiktning.
Det borde den ha gjort, nått hjul stog konstigt, men det beror nog på knäckt bärarm eller spindelled eller så. Dock står bilen hos nån skrot i Örebro. Nog för att jag sällan slänger saker, men där går fan gränsen, tom för mig :hihi

Alla vet väl att biltema inte säljer någonting som fungerar? Har ni inte läst forumet ordentligt?

Bromsar du med biltemabromsar så accelerar bilen!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg