Löda om blinkersrelä ?

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Jag håller på att leta blinkersrelä till min SXV efter att orig inte vill vara med längre nu när jag monterat eftermarknads LED.
Jag hittade ett relä på Biltema som ska vara lastoberoende och därmed fungera med LED.
Problemet är bara det att det relät har tre poler, mitt orig har endast två.

På mitt orig-relä har jag + och L.
På Biltema relät finns det +, L och - . Går det att löda om Biltema relät eller kan det räcka med att jorda - ?

Dra fram en minus (jord) till relät så ska det fungera.

Såvida du inte har en instrumentlampa som strömmen går bakvägen igenom så att alla 4 blinkar.:tummenupp

Såvida du inte har en instrumentlampa som strömmen går bakvägen igenom så att alla 4 blinkar.:tummenupp

Då klipper man bara av tåtarna till lampan och sätter ena kabeln från lampan till jord och sen kopplar man 2 dioder på på den andra kabeln och låter ena dioden gå till vänster och den andra till höger kabel.

voila de blinkar som de ska :)

Enligt el-schemat sitter det två lampor i instrumenteringen, en för varje håll som är kopplad som en tredje blinkers så det borde inte ställa till något problem (om mitt schema stämmer vill säga :) )

Jag har samma problem.
Mitt gamla blinkersrelä är kombinerat med sidostödsrelät så det har 2 poler för blinkers medans lastoberoende biltemarelät har 3 poler.

Hur fan ska man koppla?

står ju i tråden. Koppla L och + från trådarna till ditt gamla relä och jorda -.

Fungera på min ninja i alla fall....

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...