enduro/offroadhoj?

Bränna

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2010
Hoj
2003 yamaha tt600re
Hade tänkt höra vad ni har att rekommendera för hojar gällande grusåkning, landsväg och inte allt för dåliga stigar.

har kollat in ktm 660 men då har dom ju i regel motarddäck och 690in är nästan på snudd för dyr. Hade tänkt mig i priset upp till kanske 50000-55000.

Är det dyrt att köpa endurofälgar till 660in och hur funkar den i skogen?

Finns det några andra hojar som är likvärdiga 660 vad gäller pris prestanda och underhåll?

verkade ju himla fin synd bara att den var så långt bort.
Skulle även vara roligt att skaffa en som helst är nyare än den jag redan har:)
Är det någon som vet hur service och underhåll samt motorkaraktär en yamaha wr 450f har? Finns en nära men ska man byta olja/ filter samt ventiljustera typ varje gång man kört samt behöva plocka isär motorn en gång per år så får det vara:p

Jag hade en 660 förra året och var jävligt nöjd med den på både gata och bana.
Det är inte speciellt svårt att hitta endurohjul till den.
I skogen är dock fjädringen lite väl hård och hojen är lite väl stor och tung men tyckte att den funkade fint ändå.

Nu har jag bytt till 690enduro och är ännu mer nöjd. Har iofs bara kört den en gång i skogen men den funkar kanon :tummenupp
Motardkit är beställt så bara det blir lite varmare så får vi se hur den är på gata :)

Men kika även på XR650R, väldigt fin hoj det med.

verkade ju himla fin synd bara att den var så långt bort.
Skulle även vara roligt att skaffa en som helst är nyare än den jag redan har:)
Är det någon som vet hur service och underhåll samt motorkaraktär en yamaha wr 450f har? Finns en nära men ska man byta olja/ filter samt ventiljustera typ varje gång man kört samt behöva plocka isär motorn en gång per år så får det vara:p
Årsmodellen på en Xr650r kvittar. Det enda som skiljer mellan åren är dekaler.

Xr.en är service vänlig, det enda är att om du ska köra skog kan den kännas lite väl stånkig enligt vissa.
Grym slangar maskin annars. :yoparty

Jag hade en 660 förra året och var jävligt nöjd med den på både gata och bana.
Det är inte speciellt svårt att hitta endurohjul till den.
I skogen är dock fjädringen lite väl hård och hojen är lite väl stor och tung men tyckte att den funkade fint ändå.

Nu har jag bytt till 690enduro och är ännu mer nöjd. Har iofs bara kört den en gång i skogen men den funkar kanon :tummenupp
Motardkit är beställt så bara det blir lite varmare så får vi se hur den är på gata :)

Men kika även på XR650R, väldigt fin hoj det med.

Funderar på att försöka spara till en 690 enduro faktist men ska även hålla utkik efter annat.. är ju inte säsong riktigt än så det kommer ju fler ju närmare våren man kommer:tummenupp
Hur är det med service och underhåll på 690in?
vilket år började dom tillverka dom? och är det några sjukor på dom första för är nog mest troligt bara dom första jag skulle ha råd med i sånna fall:)

Annars kan du ju köpa en skottsäker XR600 nu, testa om det är ungefär det du söker efter, sälja den för samma pengar om ett år och köpa en 690 Enduro då.

Funderar på att försöka spara till en 690 enduro faktist men ska även hålla utkik efter annat.. är ju inte säsong riktigt än så det kommer ju fler ju närmare våren man kommer:tummenupp
Hur är det med service och underhåll på 690in?
vilket år började dom tillverka dom? och är det några sjukor på dom första för är nog mest troligt bara dom första jag skulle ha råd med i sånna fall:)

08:orna verkar gå för runt 65k nu.
Service-intervallerna är på 500mil.

Kolla 690-tråden på soe.se, där finns massa nyttigt att läsa.
http://forum.soe.se/showthread.php?t=25977

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back