Skinnställ till svart hoj?

klart man får fråga om vad andra tycker passar... kanske kan få ett bra tips på nåt ställ man inte hört talas om eller så kanske någon annan här får ett tips. Om folk som läser tycker att det är fel att fråga, så skit i att svara då... eller så kan vi ha ett forum med 1 "relevant" fråga per vecka med 4000 som disskuterar samma sak. :glömdet

bra skrivet, håller med dig..

tänk om alla på sporthoj hade träffats på en pub-crawling. det hade garanterat blivit vilt pub slagsmål.

Till trådskaparen;
Färgglada skinnställ gör sig jättebra till svarta hojar.
Vitt o svart är ju snyggt men fruktansvärt vanligt och tråkigt, ska du ändå ha en snygg/tråkig hoj kan du ha ett lite flashigare skinnställ.
Ett grön/svart Sweep kanske?

Helt okej, tills han byter hoj till en röd/vit R1 eller nåt och måste lägga 25000 till på ny utrustning eller se väldigt omatchad ut(hemska tanke). :huvet

Sen tycker jag färgglada skinnställ lätt ser dassigare ut än svarta, vita och svart/vita men det kanske är för att man mest sett gamla Dainese från 80-talet. :va

Satsa på ett lagom fult ställ som passar lika illa på nästa hoj...

Man vill väl inte byta ställ bara för att man byter hoj , eller ?
( speciellt inte om man har ett bra och komfortabelt)

Detta skulle matcha ypperligt med din hoj!

Berik-Misano-Pink.jpg

Och komplettera med

Icon-Bombshell-gogo-Pink.jpg

Samt ha dessa när du står vid mojjen

FOX-Duncan-Polished-Pink-Black.jpg

Till trådskaparen;
Färgglada skinnställ gör sig jättebra till svarta hojar.
Vitt o svart är ju snyggt men fruktansvärt vanligt och tråkigt, ska du ändå ha en snygg/tråkig hoj kan du ha ett lite flashigare skinnställ.
Ett grön/svart Sweep kanske?

Jag håller med! Du har en svart "tråkig" hoj så hotta upp ekipaget med ett skysst färgglatt skinnställ/hjälm/stövlar/handskar :)

"ALLA" har ju svart eller svartvita skinnställ och de e trist

Någon nämnde tidigare PSI tycker du ska kika hos dem och komponera ditt eget skinnställ :) Det har jag gjort en gång och blev supernöjd :)
Fick ju dessutom den perfekta passformen då med :)
Funkade även jättebra att ramla med, men tyvärr blev det sönderklippt :(

svart ,guld o vitt de de e grejer det:tummenupp:tummenupp:D

Bifogat

• gsxr1.jpg
    gsxr1.jpg
    68.3 KB · Visningar: 199
förra året köpte jag själv en svart hoj och gick i samma funderingar som dig. mitt svart/vita/silver färgade ställ hade blivit stulet under vintern. svart hoj och svart utrustning passar bra tänkte jag. och visst det är inte fult. men jag köpte ett nytt alpinestars sp1 skinnställ i svart som jag aldrig använde. sålde det till någon här på sporthoj. köpte ist kompisens ställ för 1500. och tycker det blev mycket snyggare just för att det inte är helsvart. ett helsvart ser man inte konturerna och designen på så bra. så på lite håll skulle ditt nya tuffa superställ kunna se ut som ett 10 år gammalt omordernt. hur son helst så har jag bild på mig och min ninja om du går in på mitt garage. min åsikt är iaf att det ser lite "tuffare" ut om det inte är nått helsvart som är svårare för ögat att uppfatta.
PS, kan säga att sp1 stället satt nått sjukt skönt. lycka till med köpet!

Till TS - nu är det ju iof inte så viktigt vad skinnjackan har för flashiga mönster o färger då du mest troligt som oss andra kommer ha en svart munktröja, med Sporthojstryck, utanpå - för att slippa skrapa av alla blodiga lik från skinnet när du kommit hem efter korvkiosks-besöket :tummenupp

"ALLA" har ju svart eller svartvita skinnställ och de e trist

Iof är det ju inte helt fel att beblanda sig med massan och förvirra förföljande "statligt anställda" i blinkande bilar. :D

Last edited:
Som andra skrivit tycker jag att du ska ta det just du tycker är snyggt.. någon sorts smak måste du väl ändå ha?

Om man nu ska komma med nån sorts åsikt så tycker jag att du absolut INTE ska köpa ett helsvart ställ..

Helsvart skinnställ, helsvart hjälm med svart visir, framförallt på en helsvart hoj är total-fail.. Det visar bara på att man försökt se "macho" och häftig ut, utan att inse att det av precis den anledningen blir jävligt löjligt istället. Ger nån sorts "jag har taskig självkänsla och dålig fantasi"-intryck bara..

Om du är ute efter att dra blickarna till dig och "se bra" ut på hojen.. försök att inte vara helsvart. Jag personligen tycker dessutom att det är jäkligt "cleant" när inte alla detaljer på hojen är svarta oxå.. en bekant bytte t ex sina sotade blinkersglas bak till klara (på en gixxer). Blev ljusår bättre.

(med tanke på vilket forum det här är så är det väl bäst att förtydliga att det här är mina åsikter och ingen generell sanning)

Vad folk e dryga?

Som tidigare nämnts så välj det du gillar mest; som passar bäst, bra pris, bra säkerhet.

Min åsikt är:
Berik har ett vit/svart ställ med röda detaljer
16-68-large.jpg

+ valfri hjälm, skor och handskar.

En annan grej med svart ställ är ju att det är varmare än ett vitt ställ!! (i ett svart ställ är det 75 grader och i ett vitt ställ bara 70 grader)

svart/vita ställ passar väll till i princip alla färger på hojar? Tycker också att Berikställen är snygga:) Hoppas du får en grym säsong!:tummenupp

Spelar ju ingen roll va du har för ställ ju:va
Bara du har...
. Skrapade Puckar
. Tuff KlubbTröja
Sen e du pimpad som satan:tummenupp
Filade Puckar räknas inte:D
Mammas stickade Olle e inte å rekommendera.
Den va varm som fään:D:D:D

Det finns många typer hojåkare men på sh finns några speciella stereotyper!

5 Veteranen
Denna kan vara svårast att känna igen förutom att den brukar vara lite mer till åren men i övrigt kör vad som helst och som kan lika väl ha flong ny utrustning som en flanelloverall från tiden då "boktipset" sågs på tv...

Jag är en solklar 5'a, det absolut viktigaste med mina grejor är hur funktionella dom är, hur bra dom står emot regn och hur bekväma dom är..

Lyckligtvis finns det samma färg på både hoj och kläder, dock inte mycket, och det var bara en slump.

Ingen tror ändå att jag har försökt färgmatcha.

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back