Sverige invaderat!

Det verkar som om nyhetsrapporteringen får en annan karaktär när man
kommer ut en bit från Stockholm.

• Pizzaföretag i tvist
  • Älgolycka
  • Apoteksöppning
  • 25-åring misstänks för stöld av byxor
  • Ren dog
  • Bibliotek fyller tio år
  • ...

Det verkar som om nyhetsrapporteringen får en annan karaktär när man
kommer ut en bit från Stockholm.

• Pizzaföretag i tvist
  • Älgolycka
  • Apoteksöppning
  • 25-åring misstänks för stöld av byxor
  • Ren dog
  • Bibliotek fyller tio år
  • ...

och lika glad för de e jag..
de e ganska skönt att bo på ett ställe där man blir förvånad att en hoj el likn stjäls.
och om de händer så vet man vilken de va som tog den ett par dagar efter :tungan

När jag bodde på Gotland kunde man i GT läsa:

Poliskontroll av rattonykterhet i Stånga. 6 personer stoppades. Alla var nyktra.

Från min tonårstid minns jag Arvidsjaur som ett ställe dit raggarna brukade åka för att slåss.

Samma sak när Arvidsjaurborna kom innanför sockengränsen. Hörde man att det skulle komma folk därifrån till helgen så var det alltid underförstått att det var raggarslagsmål på gång, samma sak med Överkalix. Rätt så kul att åka ut titta ibland ifall det blev stora slag.

Hur som helst så är dom a bunch of motherfuckers. Åker man till Arvidsjaur hamnar man i slagsmål, det är sen gammalt.

Poliskontroll av rattonykterhet i Stånga. 6 personer stoppades. Alla var nyktra.

När du bodde?:va Har du sålt stället?

6 nyktra personer på Gotland är en nyhet.
Dock ganska orimligt.
Förmodligen har polisen stannat samma förare sex gånger.
Sensationsjournalistik.

Vi har lokalnyheter i Stockholm också, men de ser ut mer i den här stilen.

Ja, för att inte glömma "de här underkläderna hade Idol-Jöte när han tog studenten" och annat väsentligt som man helt missar om man inte läser de största storstadsbladen. :rofl

"Bråket ägde rum utanför Hotell Laponia"
Så förvånad jag blir... :rolleyes:

Heh, så länge det är i tätorten så är det ju utanför Laponia... mer eller mindre. :hihi

Bra pool och bastu, fastnat där en hel eftermiddag/kväll när vädret omöjliggjorde arbete. :tummenupp

"Bakgrunden till att bråket uppstod är oklar."
Låt mig gissa... Bira? :fyllisar

Bra pool och bastu, fastnat där en hel eftermiddag/kväll när vädret omöjliggjorde arbete. :tummenupp

Ja jävlar, poolen va schysst å bastun va kanon mins jag! :tummenupp Stor som attan, rejält aggregat & "fusktimrad" för att ge den rätta känslan. Firade min 18-årsdag där senast, så det är klart, den kan ju ha changserat lite de senaste 22 åren efter det... :rolleyes:

Men slagsmål å bondfylla av stora mått var det då oxå :yoparty

"Bakgrunden till att bråket uppstod är oklar."
Låt mig gissa... Bira? :fyllisar
Fulla arvidsjaursbor med trasiga dna-stegar. "Int fan ska dåm tro att dom ä nått bara för att dåmm kåmm från europiat.".

Från min tonårstid minns jag Arvidsjaur som ett ställe dit raggarna brukade åka för att slåss.

Samma sak när Arvidsjaurborna kom innanför sockengränsen. Hörde man att det skulle komma folk därifrån till helgen så var det alltid underförstått att det var raggarslagsmål på gång, samma sak med Överkalix. Rätt så kul att åka ut titta ibland ifall det blev stora slag.

Hur som helst så är dom a bunch of motherfuckers. Åker man till Arvidsjaur hamnar man i slagsmål, det är sen gammalt.

Ja det var tider. Visst var det nån av raggarna som hette Träsk-Tore? Eller var det Tok-Tore? När folk sa att han skulle komma till byn då visste man att det var jävlat on.

Last edited:
Ja det var tider. Visst var det nån av raggarna som hette Träsk-Tore? Eller var det Tok-Tore? När folk sa att han skulle komma till byn då visste man att det var jävlat on.

Haha. Ja, jag har det för att det var Träsk-Tore han hette. Tror aldrig jag har sett han men namnet har man ju hört några ggr.

Fulla arvidsjaursbor med trasiga dna-stegar. "Int fan ska dåm tro att dom ä nått bara för att dåmm kåmm från europiat.".

dålig stil att inte ha ordning på slynglarna, de ska ha strikta order att inte beblanda sig med ortsbefolkningen och ex. alkohol, 100% tjänst och beredskap ska de ha.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg