Reg.Nr till Suzuki RF600R 93-97?

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
Hej!

Som frågan lyder, nån som har en hoj enligt ovan med fulleffekt som kan "låna" ut sitt reg nr så jag kan kolla lite försäkringar på den.
PM om ni inte skulle vilja skriva i tråden.
Den jag mest är intresserad av är ju en 93:a men det kanske inte skiljer nåt på dom 4åren i pris???

Tack som f*n på förhand // Jesper

ett alt är ett samtal till Bilsport mc, de går efter märke och ursprungseffekt. Trevlig hoj hade en Rf 900 ett par säsonger:tummenupp

Åh, rätt märke och lite Ferarri-wannabe :tummenupp Jag må bli stenad, men RF600/900 är otroligt snygga :tummenupp

Ja, jag måste få lov att hålla med, för den pengen så är det mycket mc för pengarna.

Bilsport&Mc har jag kollat men den var för dyr för min smak, dom körde troligtvis på fulleffekt men hamnade på över 10 000kr på en halv. Inte okej för den årsmodellen/hk. En polare som är två år yngre och tog kortet i somras fick under 8000kr/halv på sin ninja 600 från -94.
Jag har haft mitt kort i 4år.....nästa år blir det billigt :banana

Ingen som har en RF600 och kan bjuda reg. nr??? Har tom sökt på bildresultat på google för att få en bild tagen bakifrån på en RF men det verkar vara omöjligt!

Nu ville han ju ha en som var fulleffektreggad.:va

Precis, blocket är ju första källan för information och där finns nada för tillfället....
Hur ser ni på så pass gamla hojar som en 93:a som gått ca 5000mil. Bara att tuta å köra eller brukar det bli mycket strul med dom???
Kan ju vara lite svårt att säga på rak arm men det brukar ju finnas mycket kompetens i forumet!

Last edited:
Mig veterligen så spelar det ingen roll längre om den är strypt eller inte. Dom flesta fb vad jag vet tar inte hänsyn till detta längre. Utan du får betala för full effekt oavsett vad reg beviset säger.

Rätta mig om jag har fel! Men iallafall vad bilsport & folksam tala om för mig.

Såg i efterhand att någon redan verkar ha bekräftat det jag sa! I`m sorry

Last edited:
Inget personligt men jag hade aldrig lämnat ut regnumret över internet. Varför ringer du inte in till Bilsport och Mc och frågar direckt över telefon? Det behövs inget regnummer när du ringer och frågar.

Mystiskt, den går också in som 37kw...

Har iaf. efter mycket om och men samt flertalet telefonsamtal och internetsök kommit fram till följande:

Kille 25år (fyller 26) Mc-kort i 4år, låst garage, boende Sthlm.
Halvförsäkring på Suzuki RF600R -93 Fulleffekt:

IF: 16 000:-
Bilsport&MC: 12 561:-
Länsförsäkringar: 11 800:-
Folksam: 7666:-
Trygg Hansa: 5964:-
Salus Ansvar: Väntar på svar

Har inte hunnit kolla några fler men det skiljer sig ju rätt friskt mellan bolagen, tar ju nästan en hel sommar att kolla försäkring!

Inget personligt men jag hade aldrig lämnat ut regnumret över internet. Varför ringer du inte in till Bilsport och Mc och frågar direckt över telefon? Det behövs inget regnummer när du ringer och frågar.

Kollade via deras internettjänst....att lämna ut reg nr via internet är såklart upp till var och en så det tar jag absolut inte personligt.
Frågan kan ju dock alltid ställas, oavsett om man får svar eller inte...nu har det iaf löst sig! Dags att jaga hoj!

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back