Nåt slags skydd på bromsvätskebehållarna?!?

• Thread starter Thread starter MrC
  • Start date Start date

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Moped
Sett att visa har nått som liknar ett skydd på bromsvätskebehållarna (ser ut som svettband) Detta har jag sett på TT mm.

Why? :confused:

I dom flesta fallen är det för att det ska se coolt ut, men vitsen är att det ska suga upp bromsvätskan om man går omkull, så man slipper få lack och all plast förstörd av bromsvätskan.

• Gilla
Reaktioner: MrC
För att det ser rejsigt ut...

Bromsvätska är frätande vilket är obra för lack osv och mudden är väl till för att försöka hindra att locket åker av vid vurpa eller dylikt samt suga upp eventuellt läckage/spill!

Kollar du noga så har tom cyklarna i MGP detta men det kan nog lika väl vara för en till reklamplats!

I dom flesta fallen är det för att det ska se coolt ut, men vitsen är att det ska suga upp bromsvätskan om man går omkull, så man slipper få lack och all plast förstörd av bromsvätskan.

Låter som bromsvätskan blir ens sista problem med tanke på all asfalt hojen glider på? :va

Låter som bromsvätskan blir ens sista problem med tanke på all asfalt hojen glider på? :va

Varför fördärva mer än nödvändigt? Jobbigt om man får en massa bromsvätska på den plast och lack som klarat sig. Eloxerade ytor blir inte heller så fina av bromsvätskan.
Med tanke på vad ett svettarmband kostar jämfört med en kåpdel kan det snabbt bli lönsamt.

Nej, man sätter ett svettband där för att det är 25 resor bättre att torka flugor med än handskarna :fakta

Jag ser framför mig hur "Hello-Kitty" svettbanden i rosa blir slutsålda i sommar!

Jag ser framför mig hur "Hello-Kitty" svettbanden i rosa blir slutsålda i sommar!

På Harleys använder vi såna härna svettband på bromsvätskebehållaren.

images

Nej, man sätter ett svettband där för att det är 25 resor bättre att torka flugor med än handskarna :fakta

:va

Du är ute & kör.. Splash så har du den där pheta Roslagsflugan smetad över halva visiret, och mitt i synfältet såklart. Har man precis kört om Sportbike på yttern så har man inte tid att stanna (sist fram pröjsar kaffet). Man måste således bli av med flugan i farten!

Är man inte lika tävlingsinriktad så kan man ev. vänta tills nästa rödljus. Men hur som så är ett frottéliknande material alltid bättre än en skinnhandske när det kommer till att torka bort insekter. När det dessutom sitter på styret så kan man göra det i farten också.

Snälla Jörgen, gör det!

Det vore bara så jäkla fett, totalt oabsorberande och fyller ingen funktion alls, men fan så mycket attityd!

I synnerhet inte på behållarna på mina broms- och kopplingsgrepp :D

t_21-005-OB.jpg

Du är ute & kör.. Splash så har du den där pheta Roslagsflugan smetad över halva visiret, och mitt i synfältet såklart. Har man precis kört om Sportbike på yttern så har man inte tid att stanna (sist fram pröjsar kaffet). Man måste således bli av med flugan i farten! Med handsken smetar man ju ut den över hela visiret, medans svettbandet torkar lika rent som om du stannat och haft trasa & vatten.

Är man inte lika tävlingsinriktad så kan man ev. vänta tills nästa rödljus. Men hur som så är ett frottéliknande material alltid bättre än en skinnhandske när det kommer till att torka bort insekter. När det dessutom sitter på styret så kan man göra det i farten också.

Spikarna repar ju som fan :va

Last edited:
Är det Biltema universalhandtag? Såg ju helt ok ut.

Japp, Biltema har även en nice backspegel till dessa grepp, samt överfall med inbyggd blinkers och hel/halvljusomkopplare:)
Allt utom spegeln säljs dock bara i Tumba-filialen

attachment.php

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back