TomK
hela världen är min rejsingbana
Någon som minns Laserdisc? Det är nu 11 år sedan Pioneer gav upp tillverkningen av det format som skulle slå ut VHS. Det visade sig dock bara gå hem i USA och Japan, medans t.ex. svenskarna inte förstod finessen med bra ljud och bild (det var väl priset som avgjorde - en bas-spelare kostade 7-8 tusen och filmerna gick loss på 350 spänn och uppåt - gissa vart månadslönen tog vägen?).
Jag dammade nyss av den 15 år gamla Laserdisc-spelaren och tittade lite på några filmer. Lone Wolf and Baby Cart (samuraj-rulle) och Pulp Fiction. Inte lika bra bild och ljud som på DVD, men det är något speciellt att hålla i de LP-stora skivorna och höra surret när de spinner upp i spelaren
Det fina är att filmerna som förr kostade kanske en femhundring att köpa, nu kan handlas på Tradera för en tiondel. Den som fortfarande har vinylskivor till stereon, känner igen den där lite nostalgiska känslan...
Jag dammade nyss av den 15 år gamla Laserdisc-spelaren och tittade lite på några filmer. Lone Wolf and Baby Cart (samuraj-rulle) och Pulp Fiction. Inte lika bra bild och ljud som på DVD, men det är något speciellt att hålla i de LP-stora skivorna och höra surret när de spinner upp i spelaren

....tills jag förstod att jag fick spela in låtarna från andra CD-skivor 

)