Hur mycket alkohol dricker du

Hej. Vad jag heter ska ni ge blanka fan i.

Jag dricker 5 gånger om året. Hur mycket vet jag inte.

Klart man dricker pilsner! När man var yngre så hade man lite blod i spritomloppet ibland. Numera är det sällan jag dricker så att jag blir handlingsförlamad dagen efter :tummenupp

Finns inget bättre än pilsner som inte är kladdigt och svettigt :fakta

Edit: Hojkörning borträknad förstås.

Edit 2: Folk som aldrig dricker alkohol är skumma. Jag litar inte på såna.

Last edited:
När jag dricker, så dricker jag för att bli full. Aldrig på krogen. Alltid i sällskap. Dricker kanske 4-5 gånger per år. Efter 35 fyllda märkte jag att jag blev så djävla handlingsförlamad efter fylla, att jag nästan aldrig har tid att festa.

Efter 35 fyllda märkte jag att jag blev så djävla handlingsförlamad efter fylla, att jag nästan aldrig har tid att festa.

Det är åldern det,när man är ung fixar man vad som helst,när man åldras får en halvflaska vin en att ligga i soffan och kolla skit på tv hela dagen efter.

Henrik

Dricker när jag måste, och ibland så måste man :rolleyes:
Tar mig gärna ett par öl när andan faller på. En platta räcker i ca 2-3 veckor vid normalförbrukning. Full blir jag sällan nuförtiden, men varannan månad så händer det att man hälsar på Farbror Ångest morgonen efter man har hamnat i dåligt sällskap. :huvet

Vilken är kritiska åldern? När får man jobbiga bakfyllor av en normal kväll?

Hoppas det är långt dit... :näsblod

Det är åldern det,när man är ung fixar man vad som helst,när man åldras får en halvflaska vin en att ligga i soffan och kolla skit på tv hela dagen efter.

Henrik

Jag hade en bekant som blev fruktansvärt bakfull. Därför drack han sällan. När han fyllde 40 blev han dock skitfull. Fram på morgonen insåg han hur dåligt han skulle må när han nyktrade till. 20 år senare dog han, utan att ha nyktrat till emellan...

35 har nämnts här i tråden. Mina vänner som passerat den siffran säger samma sak. Åtta år kvar innan man behöver oroa sig :banana

35år backar jag upp på,efter det går det bara utför när det gäller vingelvatten.

Krävs mer för att bli full och man blir bakfull bara man tar en folkis,skitliv!

Henrik

Kontrar med 25, sen börjar det gå utför.

Tålde mängder förut och nu blir man fjortisfull av några öl.

Och bakfull blir jag av folkis.

(29år)

35år backar jag upp på,efter det går det bara utför när det gäller vingelvatten.

Krävs mer för att bli full och man blir bakfull bara man tar en folkis,skitliv!

Henrik

Jobbigt :(
Kommer bli en jobbig omställning i mitt liv om man inte kan ta 5-6 bärs till grillkäket på sommaren utan att bli dålig dagen efter :(

Okej, då har man 15 år till då :banana

Bara att supa på. Det hör till innan man stadgar sig och börjar gå upp å pinka om nätterna :tummenupp

de får vi hoppas:) då ja bränner 300-500kr varje gång ja ska dricka o då e de bara på en vanlig hemmafest ingen utgång:confused:

Ett problem med åldrandet är att det man tjänar på mindre kvantitet tar man igen kvalitet istället,"nu när jag dricker så lite kan jag köpa lite bättre grejer istället",blir dyrare trots mindre mängd vätska.....

Har dock en polare vars farsa satt med en dunk och en tallrik stekt bacon när jag var ung och har inte flyttat sig än,skön är han men förändring är inte ett ord han tar i sin mun...

Henrik

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...