Vad använder ni för tankskydd?

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Hej!

Som rubriken lyder.. vad använder ni för tankskydd till hojen för att få bättre grepp och slippa slitage på lacken?? (Då syftar på sidorna av tanken).

Som jag förstod det som så finns det massor att välja mellan.

Just nu funderar jag på Tank Treadz (http://www.tanktredz.com/)

Skriv gärna vad ni har för erfarenheter av olika tankskydd så man slipper köpa nåt som är halvdant! :)

Används för att få bättre fäste för lår/knä.
Stompz använder jag fungerar kanon... Men sliter på skinställ

Last edited:
Används för att få bättre fäste för lår/knä.
Stompz använder jag fungerar kanon... Men sliter på skinställ

Mm, precis.. just därför jag inte funderar på Stompz + att den ser inte så sexig ut. hehe
Men undrar vad det finns mer att välja mellan som ger grepp för benen och skydd för tanken/lacken? :va

Last edited:
Klä in tacken och mc-stället i kardborreband istället, då sitter man som klistrad :D Har aldrig förstått mig på tankskydd :va

Stompgrips är inte snygga och dom sliter, men ack så bra det är!

Om man åker gata ser jag inte meningen, men på bana så är det herrejösses bra! Tillåme så bra att Carlos Checa vann med det monterat på WSBK-premiären i helgen :fakta

/ Jens

Detta att Tech inte sliter (tillverkarna hävdar det) stämmer inte iallafall för egen del. Har använt både stomp och nu har jag Tech och de sliter ungefär likvärdigt. Vill man ha bästa grepp bör man ha Stompgrip (enl mig) då man har ett bättre "konstant" grepp med Stomp, det räcker man har benen mot det för att det ska ge effekt och ett "mindre" tryck för att man ska sitta fast medans Snake av Tech är lite annorlunda när man är avslappnad har man i stort sett inget fäste utan kan glida över materialet med benen lätt ända tills man trycker till med benen då sitter man fast.
Det kanske är där som slitaget kommer in, att man har en större friktion konstant med Stomp men jag har som sagt inte sett någon betydande skillnad i slitaget.

Enkelt beskrivet hur skillnaden upplevdes på bana för mig i en högersväng till exempel.
Med Stomp då kände jag att vänster ben satt som klistrat mot tanken och satt fast.
Med Tech uplever jag nästan ingen effekt av Tech i svängen utan benet går att flytta mycket lättare över materialet.

Vid en inbromsning är skillnaderna inte alls märkbara på samma sätt utan där biter bägge bra.

Personligen tycker jag att Tech Snake som jag har nu är mycket snyggare men saknar faktiskt det där extra greppet vid mindre tryck som Stompgrip ger i kurvor.
Om Stomp ffanns i svart hade jag nog bytt tillbaka :-)

Benny

Tank Tredz verkar vara ett kanonalternativ, men jag hann aldrig prova mina. Måste fått ett måndagsexemplar, för klistret på baksidan var obefintligt. Fäste inte bra alls, tyvärr. :huvet

Tank Tredz verkar vara ett kanonalternativ, men jag hann aldrig prova mina. Måste fått ett måndagsexemplar, för klistret på baksidan var obefintligt. Fäste inte bra alls, tyvärr. :huvet

Märkligt...
De jag har monterat har klistret varit helt ok.
Har du gjort rent så det inte var något fett på tanken?
Klibba tillbaka dem på plasten så fixar jag nya.
Har ju slangar till dig med att leverera.

Märkligt...
De jag har monterat har klistret varit helt ok.
Har du gjort rent så det inte var något fett på tanken?
Klibba tillbaka dem på plasten så fixar jag nya.
Har ju slangar till dig med att leverera.

Jarå, tanken var rengjord. Satte på ny tankpad i samma veva. Det fanns liksom inget klister på baksidan av tredzen, fäste lika bra som en Post-It typ. Ingen mening att klibba tillbaka dem på plasten, var på ett risigt humör redan från början så de flög all världens väg när jag märkte att klistret var kasst.

Som sagt, måste fått ett måndagsexemplar bara. Har inte hört om någon annan med samma problem. Har fixat med mesta jobb jag behöver göra nu för veckan iaf, hade du vägarna förbi stan eller ska jag och Hult komma upp någon gång?

Jarå, tanken var rengjord. Satte på ny tankpad i samma veva. Det fanns liksom inget klister på baksidan av tredzen, fäste lika bra som en Post-It typ. Ingen mening att klibba tillbaka dem på plasten, var på ett risigt humör redan från början så de flög all världens väg när jag märkte att klistret var kasst.

Som sagt, måste fått ett måndagsexemplar bara. Har inte hört om någon annan med samma problem. Har fixat med mesta jobb jag behöver göra nu för veckan iaf, hade du vägarna förbi stan eller ska jag och Hult komma upp någon gång?

Behöver dem så jag kan reklamera.
Så det vore bra om dom fanns kvar.

Jag vet inte när jag är i Stockholm.
Men annars så kan ni komma på öppna huset och få lite matnyttig info om ditt å datt :)

Men återkommer om jag ska neråt inom de närmsta dagarna.

Behöver dem så jag kan reklamera.
Så det vore bra om dom fanns kvar.

Jag vet inte när jag är i Stockholm.
Men annars så kan ni komma på öppna huset och få lite matnyttig info om ditt å datt :)

Men återkommer om jag ska neråt inom de närmsta dagarna.

I know, men som sagt, de har gått vidare till andra sidan. Jag kan leva med det. Inga stora pengar.

Ja, när var det ni skulle ha det?

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back