Någon som handlat på bikebandit.com?

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...
Hejsan, tänkte höra om någon här vet något om hur det är att handla på www.bikebandit.com, antingen egna erfarenheter eller andra ni känners erfarenheter. Det är ju ganska så simpelt faktiskt att kunna gå in och se på en sprängskiss vilken del man vill beställa =)

Men man vill ju gärna veta ifall det är ett seriöst ställe eller inte, va man ska tänka på osv. Äre nå dumt att man måste betala nå moms i sverige för det? Garantier om det händer något? Någon speciell fraktavgift?

//MVH Niklas

Mycket seriöst företag, rekomenderas varmt.

Priset du betalar där, är med moms tull och frakt.

Tror säkert att det är ett seriöst företag men jag backade när jag såg priset på frakten. Hade i o f s tänkt beställa mer men gjorde en checkout på prov för att se vad frakten hamnade på. Då backade jag ur! Se bild! Har du fått andra fraktpriser? Skulle vara himla bra att kunna handla därifrån.

Bifogat

• Skärmavbild 2010-03-02 kl. 20.51.45.png
    Skärmavbild 2010-03-02 kl. 20.51.45.png
    36.3 KB · Visningar: 164
Tror säkert att det är ett seriöst företag men jag backade när jag såg priset på frakten. Hade i o f s tänkt beställa mer men gjorde en checkout på prov för att se vad frakten hamnade på. Då backade jag ur! Se bild! Har du fått andra fraktpriser? Skulle vara himla bra att kunna handla därifrån.

Det kostar ju lite o frakta så en liten packbox är ju ingen ide att ta hem.
Jag betalade nåt liknande för 4kolvar och en haynesmanual därifrån.
De har väl minpris på småpaket oavsett hur liten pryl du köper så blir det nog 79 dollar

Frakt priset är alltid samma, så de gäller att stor handla

Ok, men hur äre med betalningen, priserna står ju i dollar, men jag har ju svenska pengar på banken =))

Precis, kolla på forex och räkna sedan med en sämre kurs.

Banken omvandlar dina sek till dollar

Last edited:
Det kostar ju lite o frakta så en liten packbox är ju ingen ide att ta hem.
Jag betalade nåt liknande för 4kolvar och en haynesmanual därifrån.
De har väl minpris på småpaket oavsett hur liten pryl du köper så blir det nog 79 dollar

Förmodligen är det så. Jag kollade aldrig att plocka på mer grejer men inser att det måste bli en del man måste köpa innan det är lönt att beställa. Är det så att det inte tillkommer tullavgift?

Frakt priset är alltid samma, så de gäller att stor handla

Förstår det! :) "Tax and duty" är det det som är tullavgiften?

Last edited:
Är det ett Amerikanskt företag eller vilket företag som helst utanför EU så åker man på tull och moms, ja man kan ju eventuellt slippa det om dom skriver ner värdet och skriver "gift" på paketet men det är inte troligt.
Ingen websidasida erbjuder pris till din dörr med alla avgifter betalda eftersom dom har inget intresse att betala det (vet inte ens om det är möjligt), kostnaden för tull och moms ligger alltid på mottagaren. Priset som man beräknar till och moms är inklusive frakt så att avgifter ligger på tull mellan 0-10% och sen 25% på varans kostnad, transportkostnad och tull.

Ex: Vara 1000 kr
Transport 200 kr
Tull på 10% på 1200 är 120 kr
Moms 25% på 1320 är 330 kr

Totalt: 1650 kr + eventuella postavgifter

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back