Tog en liten tur efter jobbet igår.

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Jobbar tidigt den här veckan, så man hinner ut i solen lite innan det är försent.

Stod i valet och kvalet om man skulle ta hand om disken, eller ge sig ut på en tur.

Det är svårt att diska när man inte är hemma. :rolleyes:
Kinsale: (ca 25km hemifrån.)
image1.jpg

image1.jpg

image1.jpg

image1.jpg

image1.jpg

image1.jpg

Får se om det blir en tur till i eftermiddag. :yoparty

Livet är bra orättvist ibland. En annan fick hugga sönder snövallen plogbilen kört upp imorse och sen skotta undan i ca 10min innan man ens kunde ta bilen ut från uppfarten.

Ser helt underbart ut och du disken är ju kvar att ta hand om när du kommer hem så du valde rätt! btw gillar din hoj skarp snygg ram, minns inte att jag sett den hojjen tidigare. Eller har du moddat den något?

Tackar!

För att citera Addemoto: "Det är inte en vanlig hoj du har på våra breddgrader"
Tidigare ägare importerade den från England tydligen.
Helt original. Hela hiskeliga 33bhp

(Och polarens flickvän tog hand om disken till slut) :P

Er vinter? Njut av kunna köra mc:tummenuppBlir vägarna farbara här innan mars månad är slut, så får man nog vara nöjd..12 minus i morse, massor av snö, men det blir fina dagar när solen skiner som snabbar på våren.

Last edited:
Sportis: Vi har tro det eller ej haft lite snö i januari. Men det är tydligen första snön på 20 år, eller nåt sånt.
Först var irländarna saliga över att leka i snö, men när det stannade mer än en vecka så intog dom lite mera svensk inställning till det vita härket. :D

Om nån är sugen på support-jobb, så är det bara att komma hit. :)

Top o' da mornin to ya, you, whee has it slightly better or even better than we do,
Ha kul, det finns typ ingen här som inte är avundsjuk. (Y)

Top o' da mornin to ya, you, whee has it slightly better or even better than we do,
Ha kul, det finns typ ingen här som inte är avundsjuk. (Y)

Jag är i alla fall inte avundsjuk. Jag har varit ute en sväng idag.
4 grader och torra vägar.

vart i cork bor du? Själv bodde jag i centrala cork vid Lee, kommer inte ihåg gatnamn nu. Men låg vid en liten gångbro i centrala delarna.

Sportis: Vi har tro det eller ej haft lite snö i januari. Men det är tydligen första snön på 20 år, eller nåt sånt.
Först var irländarna saliga över att leka i snö, men när det stannade mer än en vecka så intog dom lite mera svensk inställning till det vita härket. :D

Om nån är sugen på support-jobb, så är det bara att komma hit. :)

Nja, vet om att det var några centimeter snö på Irland (i stort sett hela ön drabbades) 1998... bodde själv i Dublin då, ganska skoj o se hur lamslagen en hel stad kunde bli av 2-3cm snö. :tungan

Man blir galet sugen på torr asfalt när man ser bilderna!

Tro mig, det brukar irländarna bli också... finns en orsak till att den kallas den gröna ön.

Eller som Irländarna säger: We got our selfs four seasons... Spring rain, summer rain, autumn rain and winter rain. :D

Är det dig man pratar med när man ringer typ HP´s heldesk? :tummenupp

HP sitter i en förort (Belfield) till Dublin... fast det är klart, de kan ha fler supportcenter men jag vet att många fortfarande sitter i det som Compaq byggde 1998.

Last edited:
vart i cork bor du? Själv bodde jag i centrala cork vid Lee, kommer inte ihåg gatnamn nu. Men låg vid en liten gångbro i centrala delarna.
Var det nära Business of Commerce tro?
Jag bor på andra sidan Grand Parade. Också vid en gångbro.

Nja, vet om att det var några centimeter snö på Irland (i stort sett hela ön drabbades) 1998... bodde själv i Dublin då, ganska skoj o se hur lamslagen en hel stad kunde bli av 2-3cm snö. :tungan

Tro mig, det brukar irländarna bli också... finns en orsak till att den kallas den gröna ön.

Eller som Irländarna säger: We got our selfs four seasons... Spring rain, summer rain, autumn rain and winter rain. :D

HP sitter i en förort (Belfield) till Dublin... fast det är klart, de kan ha fler supportcenter men jag vet att många fortfarande sitter i det som Compaq byggde 1998.

Rätt o riktigt.
Klassikern är om 2 personer står och pratar väder.
"-Det regnar ju inte iallafall"
"-Inte än..."

I Cork så har du Siemens, Apple och Blizzard så vitt jag vet.
HP, Dell osv ligger i Dubland.

Nejdå ingen avundsjuka här inte på de torra fina vädret i jämförelse.. :gnissla Ser helt sjukt idylliskt ut.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back