Jula's villalarm. Nån som testat?

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Hoj
Ingen
Efter att ha läst om en massa hojstölder här på forumet börjar jag bli smått nojig. Bor i en rätt lugn stad men visst, det finns drägg här med så jag funderar på att installera ett larm i garaget.

Spånar på Julas Villalarm för 999:-

Vad tror ni? Kanske nån som redan testat och kan komma med synpunkter på larmet.

441060-jpg.jpg
441060b-jpg.jpg
441060c-jpg.jpg

Trådlöst hemlarm med uppringningsenhet

Komplett larm för hemmet eller egenföretagaren!

Inbyggd uppringningsenhet som ringer upp till 8 nummer i följd. Larmet går att fjärrstyra via telefon. Lättinstallerat med 1 st basenhet, 1 st rörelsesensor, 1 st magnetkontakt, 1 st extern siren samt 1 st fjärrkontroll. 3 st oberoende övervakningszoner kan användas med upp till... [ Visa hela texten ]

Inbyggd uppringningsenhet som ringer upp till 8 nummer i följd. Larmet går att fjärrstyra via telefon. Lättinstallerat med 1 st basenhet, 1 st rörelsesensor, 1 st magnetkontakt, 1 st extern siren samt 1 st fjärrkontroll. 3 st oberoende övervakningszoner kan användas med upp till 3 sensorer i varje. Sensorerna kan användas såväl inom- som utomhus. Rörelsesensorn kan såväl vägg- som bordsmonteras. Inbyggda batterier driver larmet i upp till 6 timmar efter t.ex. ett strömavbrott. Sensorerna kan placeras max 18 meter från basenheten. Basenhet samt siren drivs av 230 V nätadapter, sensorer av 4,5/9 V-batterier (ingår). Tillverkad i slagkraftig ABS-plast. Levereras med monteringsskruvar och plugg. Mått: basenhet B 136 x D 135 x H 36 mm, rörelsesensor H 136 x Ø36 mm, magnetkontakt B 136 x D 50 x H 15 mm, siren L 120 x B 40 x H 35 mm. Ljudnivå: 110 dB.

Inte riktigt svar på din fråga, men vi har installerat detta larm i garaget: http://www.jula.se/larm-med-siren-129000

Funkar riktigt bra, och låter som ett helvete :)

Har änden i en garagelänga och med rätt inställning löses det inte ut när grannen går och rotar i sin del bredvid (hönsnät emellan). Uppringningsfunktionen är ju fräck, men bor såpass långt från garaget att det ändå är kört.

Inte riktigt svar på din fråga, men vi har installerat detta larm i garaget: http://www.jula.se/larm-med-siren-129000

Funkar riktigt bra, och låter som ett helvete :)

Har änden i en garagelänga och med rätt inställning löses det inte ut när grannen går och rotar i sin del bredvid (hönsnät emellan). Uppringningsfunktionen är ju fräck, men bor såpass långt från garaget att det ändå är kört.

En liten fråga - har du någon "inpasseringstid", innan larmet löser ut?

En liten fråga - har du någon "inpasseringstid", innan larmet löser ut?

Finns tre alternativ att välja på, vi har den inställd på det kortaste vilket är 8 sek. Räcker gott och väl för att slita upp dörren och peta in koden :)

Efter "pålarmning" tar det 60 sek innan den aktiveras.

Tack för svaret Aidet. Kanske räcker med samma larm som du köpt. Jag har också hojen i garagelänga men det är helt igenbyggt mellan alla garage så jag borde slippa ställa in känslighet.

120 decibel borde ju räcka för att skrämma iväg tjuv packet, sen vet ju inte tjuven om att det inte är uppringning på larmet.

*/ ?>
Back