GIXXER 1000 2008 Mätarhus ?

Bajjkarn

Sveriges hopp i Erotik-OS -08
Gick med
26 May 2006
Hoj
Suzuki Hayabusa K8
Håller på bygga en streetfighter av en Hayabusa K8 men inser att mätarna passar bättre på en Scania-Vabis -63 års modell ! (För bred) .
Jag skulle köpa en tillbehörsmätare men upptäckte att det inte finns nån med A, B , C lägesväljare i displayen!
Fråga: Kom på att Gsxr 1000 också har A , B , C lägesväljare på styret och undrar om nån har en lös sån mätare att kolla in baksidan (kontakten och antalet sladdar och färger på kablarna) för mest troligt är de nog samma grejor, i och med att dom har exakt samma funktioner!
Om så är fallet är de ju bara att beställa en ny mätare eller om nån här på SH har en liggande, då slipper man ju klippa sönder originalelsystemet!

Mycket tacksam för svar

Mange alias Bajjkarn:tummenupp

mätare

Hej,

Har du lyckats klura ut sladdarna och vilka färger på kablarna som sitter på vilka stift? Sitter själv med ett liknande projekt med K6 mätare och försöker klura ut vilken färg som skall sitta på vilket stift. Någon som vet detta och som kan dela med sig här på forumet?

Ladda ner verkstadsmanualerna till resp modell o kolla elscheman!

Eller maila mig så mailar jag tebax elschemat till er:tummenupp

Ladda ner verkstadsmanualerna till resp modell o kolla elscheman!

Eller maila mig så mailar jag tebax elschemat till er:tummenupp

Elschema har jag till alla GSXR1000 modellerna, det jag saknar är vilka kablar som sitter på respektive stift bakom instrumentet/hastighetsmätaren. Något du kan hjälpa mig med där?

/I

Elschema har jag till alla GSXR1000 modellerna, det jag saknar är vilka kablar som sitter på respektive stift bakom instrumentet/hastighetsmätaren. Något du kan hjälpa mig med där?

/I

Det finns inget schema för det, enda sättet är att montera ner och kolla färgkodningen på alla stiften samt vilka kablar de ansluter till..

Det finns inget schema för det, enda sättet är att montera ner och kolla färgkodningen på alla stiften samt vilka kablar de ansluter till..

Jo i mitt fall har jag ingen kabelhärva/kontakt för att sätta bakom mätaren :)

Det är ett litet projekt jag håller på med för att få denna att lira på en gammel GSX. Om jag bara hade en bild på vilka kablar som går vart på kontakten så kan jag lira ut resten själv tror jag.

Kommer förmodligen inte att funka fullt ut.
Det är bl.a seriell komunikation mellan ECU och instrument avseende all "digital" info...dvs allt som visas via LCD displayerna.

Det är en del sensorer som går direkt:
Hastighet, tankmätare + div on-off grejer såsom blinkers, mm.

Jag roar mig med att gifta ihop min K8 busa elektronik med en fristående display: Race technology dash2

Vad det gäller A,B och C mode...så är den infon seriell å jag struntar i den för när du slår igång motorn är det alltid läge A...å vem vill ha annat?

Last edited:
Kommer förmodligen inte att funka fullt ut.
Det är bl.a seriell komunikation mellan ECU och instrument avseende all "digital" info...dvs allt som visas via LCD displayerna.

Det är en del sensorer som går direkt:
Hastighet, tankmätare + div on-off grejer såsom blinkers, mm.

Jag roar mig med att gifta ihop min K8 busa elektronik med en fristående display: Race technology dash2

Vad det gäller A,B och C mode...så är den infon seriell å jag struntar i den för när du slår igång motorn är det alltid läge A...å vem vill ha annat?

Såg att du har en K5 med de rätta sakerna påmonterad :) Du har ingen möjlighet att ta bild på själva kontakten så man ser vilken kabelfärg som går vart i själva kontaken? Men det kanske är svårt att komma in bakom så kablarna syns?

Såg att du har en K5 med de rätta sakerna påmonterad :) Du har ingen möjlighet att ta bild på själva kontakten så man ser vilken kabelfärg som går vart i själva kontaken? Men det kanske är svårt att komma in bakom så kablarna syns?

K5án är såld för länge sedan så jag har tyvärr inget att ta bild på!

Tanka ned verkstadsmanualen istället...elschema finns där!

Har kvar en bild på en gammal kladdlapp då jag gjorde min gammla

1000R - 02 panel ihop med busan

Med resarvation för om allt stämmer

(ursäkta att det ser ut som en 5åring skrivit den)

Bifogat

• 1000r panel.jpg
    1000r panel.jpg
    108.7 KB · Visningar: 101
Har kvar en bild på en gammal kladdlapp då jag gjorde min gammla

1000R - 02 panel ihop med busan

Med resarvation för om allt stämmer

(ursäkta att det ser ut som en 5åring skrivit den)

Tackar, detta är ju bättre än inget :) Tror att det skall vara 17 stift i mätaren :) får kolla om jag eventuellt inte kan hitta en hel härva istället :)

FUNCTION PINOUT on 2001 instrument cluster:
pin 1: ignition
pin 2: +12V constant!
pin 3: High beam
pin 4: R-turn
pin 5: L-turn
pin 6: Oil
pin 7: Temp. (sensor)
pin 8: Tacho
pin 9: Illimunation
pin 10: Temp.
pin 11: Neutral
pin 12: speed sensor
pin 13: Empty
pin 14: fuel A
pin 15: fuel B
pin 16: Speed plus

Tips! Läs denna tråden!

FUNCTION PINOUT on 2001 instrument cluster:
pin 1: ignition
pin 2: +12V constant!
pin 3: High beam
pin 4: R-turn
pin 5: L-turn
pin 6: Oil
pin 7: Temp. (sensor)
pin 8: Tacho
pin 9: Illimunation
pin 10: Temp.
pin 11: Neutral
pin 12: speed sensor
pin 13: Empty
pin 14: fuel A
pin 15: fuel B
pin 16: Speed plus

Tips! Läs denna tråden!

Tro mig har damsugit hela internet :) Typ, hittar inte för K5/K6. en stift för kort jämfört med det du litat ovan.

Tro mig har damsugit hela internet :) Typ, hittar inte för K5/K6. en stift för kort jämfört med det du litat ovan.

Kan du inte gå bakvägen? Vilken färg på kabeln har du som inte finns på med på listan ovan? Sen kollar du på elschemat vad den går till:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back