Antivirus till mig och farsan

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tjena,

Min Kaspersky 3-års går ut imorgon så nu funderar jag på att köpa nytt med minst två licenser, ett till min burk och till farsans. Han är 75 år så Kapsersky är nog inte ultimat vad gäller "ease of use". Vad rekommenderas, tydliga ikoner och bra texter på svenska är i så fall ett måste.
PS. Kaspersky och Win 7 går hur jäkla bra som helst. Jag tvivlade när jag hade Vista men det var nog mer the OS from hell som spökade. Dock så har farsan Vista på sin burk (och den går klockrent för att han inte håller på och installerar och avinstallerar prylar i tid och otid).

Jag röstar också för AVG. Visserligen är det på engelska, men det sköter ju sig själv i bakgrunden, dvs man behöver aldrig bråka med det när det väl är installerat.

Har haft AVG och kör nu med avast (gratis och på Svenska). båda funkar bra men avast gillar jag mest.

Jag kör AVG, har kört det länge och är helt nöjd med det.

Att det inte var på svenska har jag inte ens tänkt på, då man aldrig ser något av det.

Det uppdaterar själv, kör scanningen schemalagt och gör aldrig något väsen av sig.

Min farsa kör också det.

Tackar för tipsen! Kanske jag pyntar för Kaspersky själv och kör AVG på farsans eller AVG båda två. Jag är grymt nöjd med Kaspersky nu på Win 7 men man kanske kan lägga 6-700 spänn på nåt annat.

JAg lägger en röst på NOD32, fungerar riktigt bra och jobbar alltid i bakgrunden, händer det nåt så kommer en ruta upp men det har hänt mig 2-3 gånger sen ja skaffade det för ett antal år sen

http://www.nod32.se/

Det verkar ju vara dött lopp mellan AVG och Avast så nu frågar jag med ytterligare en parameter i åtanke:
- Avast eller AVG på netbook? Vilken är minst krävande/skrymmande?

Det verkar ju vara dött lopp mellan AVG och Avast så nu frågar jag med ytterligare en parameter i åtanke:
- Avast eller AVG på netbook? Vilken är minst krävande/skrymmande?

En tanta på jobbet körde med Avast och hade problem med spyware. Hon fick en skiva med AVG av mig och problemet försvann direkt :tummenupp

Vilket som kräver minst har jag mindre pejl på..

Jag tog hem AVG och provkör Pro-versionen ett tag nu. Svenska fanns inte bland språkvalen dock... Måste kolla upp det. Jag har det som krav med tanke på farsan. Han är 75 så eventuella dialogrutor eller varningar ska vara på svenska så han slipper ringa och fråga mig. Han kan engelska men det upplevs som läskigare och mer svårförståeligt på engelska.

PS.
Lätt för oss "youngsters" att tycka att allt med datorer är plättlätt. Själv började jag använda datorer på riktigt för ca 20 år sen. Innan dess spelade jag på Commodore 64 med start 1984-1985.

Goonies var grymt kul: [YOUTUBE-ID]z7FclBjTyV0[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...