Trubbis
En Lyttbacka
tvätten köpte jag på swedol 1250 spänn riktigt bra pris med pump,sil,filter och en fin borste,liten korg att lägga småsaker i
känns bra för dom pengarna![]()
Trevligt! Ja för dom pengarna kan man ju förvänta sig bra mycket mindre
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
tvätten köpte jag på swedol 1250 spänn riktigt bra pris med pump,sil,filter och en fin borste,liten korg att lägga småsaker i
känns bra för dom pengarna![]()
...sved ju som fan på händerna efter lite tvättande,tänkte det är bäst att kolla på 25 liters dunken,
där stod det får ej komma i kontakt med hud,ska spädas 1 till 50 tyckte att det luktade lite stark men va´fan![]()
Se till att stänga till locket där nästa gång du startar svetsen bara, låter som det kunde bli en obra kombination annars![]()

hej
inget svetsande idag men lite svarvande jag gjorde nya t-stycken mellan förgasarna i alu med oringar utvändigt mellan förgasarna där trycksättningen under membranen var förrut,där är det helt tätt nu så man slipper epoxyn,stora problem förra uppstarten med lim i flotörhusen som flödade över.istället borrade jag håll från bellmouthen in under membranet.
sen svarvade jag som cylindrar mellan förgasarna där trycksättningen av flotörhuset som kommer ifrån pitotröret med invändiga oringar och sen anslutningen med slang
nu är plenumet klart och förgasarna oxå skönt att kunna lägga dom åt sidan o börja med nästa jobb som blir motorn
ha en go kväll

...men det blir nog inte turbo till sommaren, men man vet aldrig, du har ju lite saker man vill ha på sin egen....... hmmmm det är inte bra det....![]()
Bygg för fasen! Har du ingen snö eller?Så länge den ligger så kan du ändå inte köra, och snön kommer att ligga lääääänge till. Det går att slänga ihop ett turbokit på en månad. Skit i finishen och ordna den till nästa vinter. Bara kittet funkar så behöver det inte vara blankt. Byggbyggbyggbygg
![]()
gör som lahi säger det gjorde jag![]()
gör som lahi säger det gjorde jag![]()
Skulle kanske överge min karriär som konstruktör och bli försäljare? Bygg för fasen! Har du ingen snö eller?Så länge den ligger så kan du ändå inte köra, och snön kommer att ligga lääääänge till. Det går att slänga ihop ett turbokit på en månad. Skit i finishen och ordna den till nästa vinter. Bara kittet funkar så behöver det inte vara blankt. Byggbyggbyggbygg
![]()
En månad.... slänga på en turbo det gör man ju på 5 sekunder,det har ju Elffors gjort en instruktionsvideo om...hoppas snön försvinner snart... har fan en meter på gårn och mer skulle det bli. Har du uppgraderat någe till kommande turbosäsong ?./wachen
den videon säger allt om hur man gör hahaha han ela för go den gubben
ikväll har jag gjort en ny panel att montera laddtrycksmätaren i den gamla var ju fin men gjord i 2mm alu lite tunt så den nya blev i 3mm istället,det tog en liten stund med bara borr,tigersåg och roterande fil.
imorgon skall delarna till eloxering
Snyggt, någon speciell anledning till att du inte sätter lambdan på samma ställe?
// Tom

Oki, vad är det för bb lambda du kör med? Jag håller på att leta efter något lämpligt till mitt bygge.
fina grejjer![]()
|
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl
Teknik – nya mc-motor... |
|
|
|
Enfield presenterar sin stora twin
Efter spionbilder, hintar o... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026