Red hot chilli peppers

Missade vilken skiva det var, välkommen till en värld av underbara låtar! :tummenupp
Kolla upp albumet, Blood sugar sex magic!

Här är en av mina favoriter!
[YOUTUBE-ID]TYkVHFP53Do[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Helt ok låt. Hade faktiskt aldrig heller hört den. Dom gjorde ju en helomvändning från skitdåliga till ganska bra iom Californication. Jag har därför inte så bra koll på skivorna före den.

Helt ok låt. Hade faktiskt aldrig heller hört den. Dom gjorde ju en helomvändning från skitdåliga till ganska bra iom Californication. Jag har därför inte så bra koll på skivorna före den.

Tycker själv tvärtom, det blev slät sälja-mycket-pop iom Cali..

BSSM är den enda bra skivan dom gjort, sen finns det visserligen några små guldkorn på både nyare och tidigare plattor. Vid Californication slutade jag lyssna dock.

Har du bott under en sten senaste 8 åren?
(bra låt)

Åtta år?

Vilken sten har du själv bott under?

RHCP grundades '83, själv började jag emellertid lyssna på dem först efter att ha fått upp ögonen för dem '86 när de var med i filmen Trashin' med Josh Brolin, kult-sk8-rulle f ö.

RHCP har ju inte samma band-crew som när de grundades, men gubbarna rockar fortfarande och har så gjort i 27 år

Edit: ...ah, du menade när låten släpptes? Aj siiii, move on, nothing to see here, move on... :gnissla

Last edited:
RHCP grundades '83, själv började jag emellertid lyssna på dem först efter att ha fått upp ögonen för dem '86 när de var med i filmen Trashin' med Josh Brolin, kult-sk8-rulle f ö.

Som vann en Oscar i No country for old men :)
RHCP var dock kass i Trashin, (som jag hade på original-vhs tills en sk8-kompis slarvade bort den). :mad:
Apropå denna låt, Dosed, så satt den på By the way som kanske enda gången i världshistorien delat topp3 albumlistan med andra nödvändiga skivköp: The Rising och Vapen och Ammunition.
Ser nu på wiki att Frusciante slutat i RHCP, det var ju kass. :(

Fan vad heroin han är solo förresten. :gnissla

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!