Snöovädret --> jäävla bajssikt!

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph TT 955i
Jag e mer än förbannad på dessa jävla prognoser! Smhi säger " 20-40cm" men jag har vart på Kroppefjäll i Dalsland och vi har fått 120cm in veckan varav 1 meter under helgen.... alltså 80cm mer än vad "dom" sa. Mycket dåliga prognoser anser jag! P.S. vi hade 80cm sen innan! behövde bara skriva av mig lite :brinnerup D.S.

Hur mycket har ni fått i övriga landet?

SMHI gör bara prognoser för Stockholm och Göteborg och interpolerar siffrorna för resten av landet.

www.yr.no är mera pålitliga i hela Sverige!

här i sthlm är det tillräckligt mycket snö för att tågen inte ska gå-.-

Du menar tre centimeter på spåren?

Aaaaa psis

1528315904.gif

Vill minnas att de i en Bond-film hade en satellit som kunde reflektera och koncentrera solljus mot önskad del av planeten.
Dags för Sverige att sluta gnälla och ta tag i saken. Vill inte naturen ge oss vår så får vi ordna det själva. Vi startar helt enkelt en insamling till vår egen spegelsatellit.

Jag föreslår att vi förlänger sommaren till sista November och förkortar den till sista Februari. Resten av året kan vi hyra ut den till andra länder eller använda den i Gunvald Gunners-ärenden.

Last edited:
Vill minnas att de i en Bond-film hade en satellit som kunde reflektera och koncentrera solljus mot önskad del av planeten.

Ryssarna hade en sån, på riktigt!

Znamya 2.5
The Znamya 2.5 was a successor to the Znamya 2, which was deployed on February 5, 1999. It had a diameter of 25 m, and was expected to produce a bright spot 7 km in diameter, with luminosity between five and ten full moons. However, soon after deployment, the mirror caught on an antenna on Mir, and ripped. After several vain attempts by Russian mission control to free the mirror from the antenna, the Znamya 2.5 was de-orbited, and burned up upon reentry.

jag tyckte det va ett jäkla liv om en halvmeter snö i sthlm men jag satt här med tindrande små ögon och skulle bevittna spektaklet, och inte fan kom det någon halvmeter, max 3 cm och det blåste iväg.

Jag är lurad!

jag tyckte det va ett jäkla liv om en halvmeter snö i sthlm men jag satt här med tindrande små ögon och skulle bevittna spektaklet, och inte fan kom det någon halvmeter, max 3 cm och det blåste iväg.

Jag är lurad!

Bör du i en tunnelbanestation eller?, med tanke på att vi andra har fått ca 20 cm sedan igår....

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg